Profielkeuze

  • 20 September 2018
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen,

Ik zit in Vwo 3 en moet aan het eind van het jaar een profielkeuze maken.
Ik wil graag Natuur & Techniek, aangezien ik voor een vervolgstudie dit profiel nodig heb.
Alleen het probleem is, dat je daar wiskunde B voor nodig hebt en ik heb 90% kans op negatief wiskunde B advies, want ik ben niet zo goed in wiskunde.
En ik heb dezelfde mentor/wiskundelerares als vorig jaar, en vorig jaar heb ik van de 7/8 toetsen 3 VOLdoendes gehaald. (Gemiddelde wisk: 5,4 in 2e)

Dus, wat moet ik doen? Als ik een negatief advies krijg toch kiezen en maar harder werken? Naar de decaan?
Misschien moet ik eerst maar wachten op dat advies.

Dit jaar krijgen we in ons boek ook Wiskunde B opdrachten en ik vind die eigenlijk best makkelijk.

Dus wat?

-AnoniemWezem

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Een bezoekje brengen aan de decaan kan nooit kwaad. Misschien is het zelfs wel verstandig nu alvast een keer langs te gaan zodat het (aanstaande) probleem bekend is.

Als ik een negatief advies krijg toch kiezen en maar harder werken?Als een negatief advies op jouw school niet bindend is kun je hier inderdaad voor kiezen. Als jij graag die studie wilt volgen heb je niet echt een keus denk ik (behalve als de decaan iets voor je kan betekenen). Of het verstandig is, ondanks het negatieve advies, om Wis B te kiezen is de vraag maar dat terzijde.

Vergeet namelijk niet dat de wiskunde B opdrachten in je boek van dit jaar nog weinig voorstellen. Het geeft waarschijnlijk niet helemaal een representatief beeld van het vak. Om een goed beeld te krijgen zou je een afspraak kunnen aanvragen met een Wis B docent in de bovenbouw, maar misschien is dit overbodig.
wis B is in de bovenbouw meestal echt wel een stuk moeilijker dan wis A. Ik vond de wis B opdrachten ook relatief makkelijk, maar het was niet echt een goed beeld van wat daarna zou komen. Wellicht kun je aan een leraar vragen of je een wis B boek kunt lenen om te kijken of je het snapt? Of aan je wiskunde leraren om hulp vragen

Reageer