Skip to main content

Halloo

Ik zit in de 1ste en doe gymnasium, ik heb last van perfectionisme en faalangst. Ik scorde op de basisschool nooit lager dan een 8, en nu heb ik 3 zevens en een 6! ik kan hier niet tegen ik voel me heel down en denk alsof ik niks waard ben het is heel kut heeft iemand hier tips voor??

Ja!

Perfectionisme klinkt heel mooi maar is eigenlijk faalangst. En het is een heel beperkend gevoel.  Het kan ervoor zorgen dat je zelfs niet aan iets begint. 

Je kunt beginnen met dit bij volwassenen te vragen, hoe je hier mee om kunt gaan.    Als ze zeggen 'je moet er gewoon mee om leren gaan' heb je daar niets aan.   Maar ik verwacht dat een goede docent, mentor of hulp binnen school hier wel iets beters over kan zeggen.

Ga in hemelsnaam niet zelf googelen (en ik weet dat dat hetzelfde is als: je mag niet aan een roze olifant denken).  Er staat veel goeds op internet maar ook héél veel onzin en na een avond googelen kun je denken dat je de meest vreselijke aandoeningen hebt terwijl dat totaal niet waar is.

Dus mijn tip is:  Ga samen met een ouder hier op googelen en bespreek samen wat je goede tips vindt.


Reageer