Vraag

overplaatsing van klas

  • 23 August 2019
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit nu in vwo 3 en na de vakantie ga ik naar vwo 4, op onze school betekent dat nieuwe klassen en iedereen word door elkaar gehusseld. Maar ik dacht dat ze op zn minst wel rekening zouden houden met vrienden of mensen die je kent. Dat valt heel erg tegen, ik heb mijn nieuwe klassen gekregen van 6 vakken (N&G). En mijn vriendin heeft precies hetzelfde vakkenpakket als ik merbau precies dezelfde vakken erin en keuzevakken. Ze is mijn beste vriendin en helpt me ook goed met school. Maar van de 6 vakken heb ik er maar 2 met haar gekregen. Waaronder godsdienst en natuurkunde. Dat betekent dat ik haar misschien 2 keer per week zie 2 uur. Ik ben zo verdrietig hierom ook omdat de rest van mijn klassen zijn met mensen die ik totaal niet ken, en nooit heb gezien.

het liefst zou ik gewoon willen vragen om overplaatsing van klassen, maar ik denk dat ze dat echt niet gaan doen.
ik bedoel mijn reden is dat mijn beste vriendin helemaal niet bij mij zit, de vakken waar ik echt hulp nodig heb (biologie en practica vakken). Zit ze niet eens bij mij in de klas. Ze helpt me echt heel erg met alles, en ook ben ik bang dat door dit we minder bevriend zullen raken omdat we elkaar zo weinig gaan zien.
wat vinden jullie?
zal ik om overplaatsing vragen en heb ik daar recht op?
want de klassen zijn gemaakt op achternaam dus ik zit in c t/m J. En ik weet niet of mijn school dit zo makkelijk toelaat.
en misschien kan iemand helpen met betere redenen voor overplaatsing?

1 reactie

Ik heb hetzelfde. Dat klassen emaakt zijn op achternaam vind ik eigenlijk echt onzin, maar ok. Je zou kunnen vragen of je overgeplaatst mag worden, dat is het minste wat je kan doen.

Reageer