Vraag

oude mentor

  • 28 November 2023
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik mis mijn oude mentor van vorig jaar heel erg. Vandaag kwam ze me uit de klas halen omdat kinderen uit haar nieuwe mentorklas racistische opmerkingen over mij maken vanwege mijn huidskleur (getint). Ze vroeg of ik het vervelend vond maar ik zei nee maar eigenlijk vind ik het wel vervelend maar ik heb geen zin om te zeggen tegen haar dat ik het vervelend vind want het zijn vriendinnen van mij. Het gesprek net vond ik wel erg fijn. Ze zei dat als er nog wat gebeurd wat ik wel vervelend vind,  ik direct naar haar toe moet komen zodat ze het kan oplossen. Ik zou graag nog een gesprek met haar hierover willen hebben, maar hoe vraag ik om nog een gesprek? En ik wil mijn vriendinnen niet snitchen maar ik wil wel gewoon een gesprek met haar hebben dus wat moet ik doen?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Misschien kan je aan je mentor vragen of je anoniem aan haar/hem kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Kaakslldjficidis,

Vervelend dat mensen die opmerkingen maken! Je kan je oude mentor even mailen of ze het goed vind dat je een gesprek wilt?

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, niet om je van je keuzes af te willen praten maar zijn mensen die dit doen wel echte vriend(inn)en?  Als ze bff met jou zijn doen ze zoiets niet lijkt mij. Naast dat ik vind dat dit sowieso niet mag gebeuren. En, je bent gewoon een mooi persoon, wat anderen ook zeggen. Ik heb zelf bv een tikje een getint uiterlijk met donkerbruine ogen en donkerbruin haar, en ben van Nederlands-Friese en Schotse komaf. En heel soms nemen mensen gewoon maar aan dat ik ergens uit zuid Europa kom en vragen zich af of ik Nederlands kan😄 vooroordelen zijn echt raar.  Maar racisme gaat nog verder en is dom! 

Groeten liefs Tartan X 

Reageer