Skip to main content

Ik heb volgende week toetsweek. Ik moet erg veel leren, maar het is zoveel! Ik leer zelf ook best slecht, maar probeer het goed te doen. Ik ga dit weekend ook op vakantie met mijn familie, maar ook daar moet ik gaan leren. Dat vind ik lastig. 

Hebben jullie tips?

hoi,

Ik lees je bericht nu pas dus ik weet niet of het al te laat is. maar hier heb je wat tips waar je misschien iets aan hebt.

Ik heb zelf gelukkig nog geen toets weken, maar soms wel veel toetsen in dezelfde tijd. Voor mij helpt het in ieder geval altijd om eerst een goed overzicht te maken van wanneer welke toets is en wat ik daarvoor moet leren. Dan maak ik een planning met wat ik presies wanneer ga doen. 

Als ik heel weinig motivatie heb zet ik vaak muziek op waar ik lekker op kan werken. Soms als ik echt geen zin helpt het om met mezelf aftespreken om 5 of 10 minuten te werken en dan kijken of ik nog steeds wil stoppen of toch nog even verder ga. Soms zorg ik ook voor een beloning voor mezelf als ik een vak geleerd heb en snap of als ik … minuten geleerd heb. 

Je zou in ieder geval je familie op de hoogte kunnen brengen dat je veel moet leren.

Hopelijk heb je hier nog iets aan

Reageer