Vraag

Onvoldoendes school😪

  • 22 October 2018
  • 10 reacties
  • 272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal

ik zit in 2 havo/vwo. Wiskunde enzo vindt ik super makkelijk en haal ik zo 8 en 9 voor. Alleen de talen😔 ik heb een 2 gehaald voor Engels so en een 2,5 voor Engels pw.. rampzalig dus... dan hebben we Frans waar ik nu een 5 voor sta en dat vind ik makkelijker dan Engels dus waarschijnlijk kan ik dat nog ophalen. Dan Duits ik had
voor mijn eerste so een 6 voldoende dus. Toen kreeg ik een gramatica so en werd
het een 4.... ik werk er hard voor en haal onvoldoendes. Vorig jaar had ik alleen Frans en Engels en ben ik over gegaan met een 5,6 voor Frans en een 4,9 voor Engels... ik haal ook nooit hoger dan Een 6 voor Engels. 1x maar voor een lees en luister toets😅. Wat moet ik nu doen? Gwn al die vakken zoals ak economie, wiskunde , rekenen, nask hoef ik niet voor te leren en haal ik 8 en 9 voor. Nederlands haal ik 6jes voor en af en toe 7 dus niet een groot probleem dus...

10 reacties

Hoi

Je bent erg goed in vakken zoals wiskunde en economie, maar talen vind je moeilijk. Het kan dat jij eerder een wiskunde-hoofd hebt, en dat je voor talen extra je best moet doen. Ik snap dat het frustrerend is om lage cijfers te halen als je er hard voor werkt.

Heb je dit al eens met de vakleerkracht besproken? Jij bent vast niet de enige die moeite heeft met bepaalde vakken. Misschien kan je bijlessen volgen. Medeleerlingen of leerlingen uit hogere jaren kunnen je ook helpen.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Een geruststelling: je bent echt niet de enige die dit probleem heeft. Je ziet heel vaak dat kinderen of heel goed zijn in de alpha vakken of heel goed zijn in de bèta vakken. Jij bent dus een "bèta kind".

Dus ja, ik zou in de toekomst zeker meer van die vakken in je pakket gooien, echter heb je ook een oplossing voor nu nodig.

Daarom lijkt het mij verstandig dit te bespreken met je mentor en vakdocenten. Zij willen allemaal dat je voldoendes gaat halen en zullen je hiermee helpen.

Gr. Pin
gewoon pennen hoevaker je iets herhaalt hoe beter het in je hoofd blijft als je gramatica niet snapt daar heb je leraar en of internet voor maar woordjes leren moet je echt zelf doen daarbij kan niemand je helpen ik zit in havo 4 en ik doe 20 min leren 5 min pauze snoep naast me leuk nummer (die je al kent nieuwe liedjes leiden je af ) en heel veel domme ezels bruggetjes maken met woorden bijv. merde=shit ik ken een turk hij heet mert en hij stinkt naar shit maakt leren soms ook nog eens leuk
Ik zat op basis en ging in 3e naar kader om expres Duits over te slaan😂😂😂

Maar Engels wat hele erg helpt is gamen je typt naar anderen in engels je zet je spel in Engels en je leert super snel ook engelse you tubers zoals Joeycraseffa en Safia nygaard enzo kunne erg helpen. Maar ook films kijken of anime ales kan helpen zolang je het in enegsl doet👍🏻

Maak er ene spel van in de out met ze alle Engels praten tot je je bestemming hebt berijdt (ook leuk bij benzinestations dan denken mens e dat je Engels bent hihi😂)

Als je het echt heel lastig vind kan je mischien steunles vraagen👍🏻❤️

Suc6 ❤️❤️❤️
Ik ken dit probleem ik leer meer voor Engels dan voor alle andere vakken ik heb Frans laten vallen en Duits lukt me op de een of andere manier nog wel maar ik kan echt geen Engels maar ik had klas 1-3 net overleefd en nu heb ik geen gramatica meer dus ik kan haal nu met 40 uur leren zesjes maar ik weet van mezelf dat ik nog geen 1 minuut een normaal engels gesprek kan houden
Allemaal bedankt voor Julie reaties.

@Fritsc het raare is dat ik nog best wel goed een gesprek kan vertellen. Alleen op de toets krijg je hele onbekende worden en haal ik alles door elkaar.

Ik heb morgen een pw en nog niet geleerd. Dat komt doordat ik vorige week 1 Duits toets had en 1 Frans toets. Ik heb me die 2 dagen van de toetsen ook ziek gemeld😥. Gisteren kon ik niet leren.

De leraar van Engels zegt altijd en van al die andere talen dat je het moet bij houden. Maar ik kom tijd tekort ik doe aan basketbal op maandag train ik 1 uur en ga 1 uur na de sportschool. En donderdag train ik anderhalf uur. En zaterdag of vrijdag een wedstrijd.

Het lijkt wel alsof de leraren daar geen rekening mee houden dat we ook nog andere dingen te doen hebben.

bijv.

op donderdag krijg ik op voor vrijdag

duits: allemaal zinnen vertalen voor duit + 4 opdrachten maken + die zinnen leren en 1 woorden lijst

frans: een halve opdracht + 1 woordenlijst

biologie: so par 1 2 3 4

nederlands: opdracht 1 2 en 3

dit heb ik bijna elke dag heel veel dus ik kan dan niet trainen want dat kost veel tijd. Dat vind ik echt jammer kan ik iets doen ofzo dat ik het iets minder druk heb. Want dit heb ik meestal op donderdag en dan heb ik het nog niet eens over toetsen die ik de dagen daarna heb!!

en dan lukt het me niet om al die talen bij te houden!!
Hoi,

Soms heb ik er ook last van dat docenten iets voor de volgende dag opgeven. Ik ga dan vaak naar de docent toe en leg uit dat dat niet haalbaar is. Ik doe dan een tegenvoorstel (dat waarderen ze, want dan laat je zien dat je het wel wil doen en je toont initiatief): ik beschouw al het huiswerk als een weektaak. Dus dan heb ik het de volgende les niet af, maar wel volgende week. Dan kan ik het zelf inplannen.

De meeste docenten begrijpen echt wel dat je ook andere dingen te doen hebt ik je leven, als sport, werk of vrienden. Ze kunnen hier alleen geen rekening mee houden, als je het niet aangeeft. Docenten zijn vaak best redelijk als je ze de situatie uitlegt!

Gr. Pin
Ik haal op school ook veel onvoldoendes(3 havo) en bij was het plannen het probleem. Ik was in de eerste goed in engels en frans. Voor engels, ik weet niet hoe, stond ik vorig jaar ineens onvoldoende en frans haalde ik nooit een laag cijfer tot dit jaar dan.
Kan het niet zijn dat je misschien niet goed plant of dat je gwn meer tijd nodig hebt bij toetsen (of het kan aan de docent die de super super lang maakt)? heb je hier misschien over nagedacht want je ook bij talen (bij de grammatica) extra uitleg vragen
Hey,
om de talen te verbeteren kun je (helpt echt) films of series in die taal gaan kijken. (Zonder ondertiteling)
het hielp mij ook erg goed.
verder moet je echt je best doen hoge cijfers te halen voor de vakken waar je wel goed in bent. Daardoor gaat je gemiddelde enorm om hoog.

succes
groetjes anoniem💖
@A1n1o1n1i1e1m
Eigenlijk moet je juist wél ondertiteling aanzetten, maar dan in die taal. Dus Engelse serie met Engelse ondertiteling. Dat benadrukt mijn docent Engels altijd: zo krijg je ook de spelling van de woorden mee.

Reageer