Skip to main content

HELP!!!!!!!!!!!! Ik heb dus een economie toets ingehaald de week voor de toetsweek. Omdat ik me ook moest focussen op de toetsweek en die toets erbuiten heb ik een 3. Dit is mijn zoveelste onvoldoende en ik weet niet meer hoe ik het aan mijn ouders vertel, want ik ben bang dat ze boos worden. Ik heb nu al zoveel onvoldoendes dat ik al heel vaak ruzie heb gehad met ze en ook vaak huilend aan tafel gezeten met ze. Hoe moet ik dit vertellen als ik weer een onvoldoende heb. (Ze hebben die 3 nog niet gezien)

Het is misschien moeilijk maar je kunt er beter eerlijk over zijn. Ze komen er toch wel achter en dan is het beter dat ze het van jou horen.

Hii,

Sluit me aan bij @tim16. Het is inderdaad beter om eerlijk te zijn, misschien kun je het via een briefje vertellen als dat fijner voelt?

Groetjes 😊

Ik zou het idd aan ze vertellen. Zo komen er waarschijnlijk toch achter via Magister (of een andere manier)

Groetjes Lupus

Hoi, dat is wel moeilijk ja. Ik heb het meestal makkelijk met mijn ouders en onvoldoendes, ze kijken namelijk niet zomaar op magister, dat hebben we ooit afgesproken dat ik altijd eerder mijn cijfer weet en dat ik het zelf vertel. Dan weet je tenminste zeker dat als je thuiskomt dat moeder niet klaarstaat met een slipper😅. Misschien is het een goed idee om dit ook met jouw ouders af te spreken?

maag hoe ga je je cijfer vertellen? Als in een onvoldoende haal vertel ik dat niet zo snel ik wacht meestal tot ik een (niet al te) hoog cijfer heb. Als ik dan uit school kom zeg ik: ‘twee cijfers terug! Dit vak en dit vak’ en dan vraagt mijn moeder: wat zijn dan je cijfers? ‘Ja dit vak ging minder goed dus ik ga er volgende keer meer voor leren het ging namelijk niet zo goed, een 3 (mijn moeder ondertussen😀3️⃣😕😡) maar daarna zeg je: dit vak ging gelukkig veel beter (zeg dit met veel overtuiging) ik had een.. (ik zou wachten tot je een vak hebt met het cijfer 7-10 en als je een 6,9 hebt afronden op 7 kkinkt veeeeel beter en is maar 0,1 verschil dus ja boeie in de supermarkt doen ze dat ook met prijzen waarom zou jij dat niet mogen 

altijd zelfverzekerd zijn ik weet zeker dat het goed komt. Als je maar trots bent op wat je wel kan.

groetjesss

Reageer