Skip to main content

Hallo, ik ben een meisje van 13 en zit in 2 havo.

Ik heb sinds halverwege de 1e dat ik al mijn motivatie om iets aan school/aan mn kamer tr doen kwijt ben. Vorig jaar lukte het nog om prima cijfers te halen maar dat wordt nu steeds moeilijker. Het is niet dat ik niet om school geef, het tegenovergestelde juist. Ik kan mezelf alleen niet brengen tot oprecht huiswerk tr maken of te leren. Dit heeft een hele negatieve invloed op mijn cijfers.

Ik doe al mijn school opdrachten last minute/niet  ookal had ik maanden om er iets aan te doen. Ik ben sinds vandaag klaar met de toetsweek en ik weet dat er onvoldoendes gaan vallen. Ik heb al mijn geschiedenis cijfer binnen (3,6) en nu ben ik bang dat de rest ook zo blijft.

Ik heb nu een onvoldoende rapport wat dus kan betekenen dat ik moet blijven zitten. Ik sta nu 4 onvoldoendes en ik mag er maar 1 of 2  staan. Ik weet niet hoe ik mezelf moet motiveren en ik schaam me om dit aan mensen te vertellen. Ik wil nu in periode 3 al mijn cijfers ophalen maar ik weet dat dir niet gaat gebeuren als ik zo door blijf gaan.

Ik dirf dit ook niet tegen mn moeder te zeggen. Over 2 dagen moet ik 2 boek opdrachten af hebben alleen ben ik nog niet begonnen.

Heeft iemand tips om mezelf te motiveren?

Haii, ik heb wat tips maar ik weet niet of ze goed zijn.

Huiswerk: kies of je met of zonder muziek hw wilt maken. Werk 20min, neem dan 5/10min pauze (geen telefoon als het kan). Begin met leren en lastige vakken.

Toets: laat je ouders je overhoren. Gebruik iets als wrts/studygo etc om woordjes te leren.

Ik hoop dat het was is! Succes!

Liefs

heyy

he bah wat naar zeg!! hier zijn wat dingen die mij motiveren 

• een opgeruimde kamer, ik heb hier ooit een stappenplan voor geschreven als je even op mijn profiel zoekt kan je het mis vinden
  • een goede planning! zoek ook een fijne agenda waar je alles overzichtelijk in kan vullen
  • een vooruitzicht, zeg tegen jezelf ‘ok als ik dit af heb mag ik een aflevering van mn serie kijken’
  • een open raam, ik weet niet hoe maar het helpt

verder is het ook echt fijn om je hw op school te maken voor zover het kan gebruik bvb je tussen uren. als je dan thuis bent hoef je niet meer zo veel te doen 

ik hoop dat dit een klein beetje helpt je kan ook met je mentor hier over praten je kan misschien wel in een hw klas?

Liefsss F

Reageer