Hallo, ik ben een meisje van 13 en zit in 2 havo.
Ik heb sinds halverwege de 1e dat ik al mijn motivatie om iets aan school/aan mn kamer tr doen kwijt ben. Vorig jaar lukte het nog om prima cijfers te halen maar dat wordt nu steeds moeilijker. Het is niet dat ik niet om school geef, het tegenovergestelde juist. Ik kan mezelf alleen niet brengen tot oprecht huiswerk tr maken of te leren. Dit heeft een hele negatieve invloed op mijn cijfers.
Ik doe al mijn school opdrachten last minute/niet ookal had ik maanden om er iets aan te doen. Ik ben sinds vandaag klaar met de toetsweek en ik weet dat er onvoldoendes gaan vallen. Ik heb al mijn geschiedenis cijfer binnen (3,6) en nu ben ik bang dat de rest ook zo blijft.
Ik heb nu een onvoldoende rapport wat dus kan betekenen dat ik moet blijven zitten. Ik sta nu 4 onvoldoendes en ik mag er maar 1 of 2 staan. Ik weet niet hoe ik mezelf moet motiveren en ik schaam me om dit aan mensen te vertellen. Ik wil nu in periode 3 al mijn cijfers ophalen maar ik weet dat dir niet gaat gebeuren als ik zo door blijf gaan.
Ik dirf dit ook niet tegen mn moeder te zeggen. Over 2 dagen moet ik 2 boek opdrachten af hebben alleen ben ik nog niet begonnen.
Heeft iemand tips om mezelf te motiveren?