Vraag

onderbroek

  • 14 June 2023
  • 1 reactie
  • 252 Bekeken

Ik ben een jongen van 15 jaar. Ik draag alleen een onderbroek als ik naar school moet. Op gewone school dagen een slip en als ik gym heb een boxershort . Maar als een paar weken geleden had ik op een dag toen we gym hadden een slip aan.  Toen ik nog met 1 jongen in de kleedkamer zat zag die jongen dat ik een slip droeg en begon mij uit te lachen omdat ik een slip droeg. 

Een paar dagen later kwam hij bij de zwemclub zwemmen waar ik ook zwem. Toen hij zich had omgekleed liep hij in een zwemslip. Dus vroeg ik wat het verschil is als een jongen  een slip als onderbroek draagt of een zwemslip draag. Maar dat wilde hij niet zeggen.

Toen we de maandag daarop weer op school kwamen riep hij keihard door de klas dat ik een slip als onderbroek draag, iedereen ging lachen, zonder het te beseffen riep ik toen van ja en jij zwemt in een zwemslip.

Nu heb ik spijt dat ik dat toen geroepen heb. Ik heb het hem al een keer proberen te vertellen maar hij wil niet naar mij luisteren. 

 

Maar nu is mijn vraag hoe kan ik hem vertellen dat ik spijt heb van die uitspraak 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ko2,

 

eigenlijk is het natuurlijk raar dat jij excuses aan zou moeten bieden aan iemand die jou uitlacht omdat je een slip draagt. Er is helemaal niks mis mee dat jij een slip draagt.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je 'normaal’ gesproken op dagen dat je gym hebt een boxer draagt en ik gok er op dat je dit doet om van die opmerkingen over ‘dat je een slip draagt’ wilt voorkomen.

In mijn klas zit ook een jongen die wel eens een slip draagt en niemand die er iets van zegt. Nou ja, de eerste keer was er iemand die er iets over zei, maar toen zei iemand anders gelijk 'laat 'm, wat is er mis met een slip dragen’ en toen hield ie er over op.

Zelf draag ik ook wel eens een slip, maar dan als ik een nette broek (dus niet een spijkerbroek ofzo) aan heb, waar je anders die randjes van je boxer duidelijk doorheen ziet.

Voor te zwemmen draag ik eigenlijk altijd een Speedo. In de zomer is het lekker, omdat ik liefst helemaal bruin wil worden en als naakt niet mag of kan dan doe ik liever een Speedo dan een zwemshort aan.

Soms krijg ik wel opmerkingen over dat ik een Speedo draag (bijvoorbeeld dat het 'gay’ is), maar het zijn allemaal sukkels die dat zeggen (ze zijn gewoon jaloers om mijn lichaam, denk ik dan bij mezelf) en dus trek ik me er niks van aan, maar ik snap wel dat het niet leuk is als er flauwe grappen worden gemaakt over slips/Speedo's. Ik denk wel eens zo van ‘waarom is pesten (want dat is het eigenlijk)  grappig’.

 

Ik snap ook dat jij het vervelend vindt dat je eruit floepte dat hij een zwemslip draagt op zwemmen, maar hij moet niet zeuren. Hij was bezig om jou belachelijk te maken en de populaire jongen te spelen…

 

Je hebt hem al gevraagd wat het verschil tussen een slip en een zwemslip is toen jullie alleen samen waren en hij kon of wilde het niet uitleggen. Dat is ook niet uit te leggen volgens mij.

Het ligt niet aan jou.

 

Als hij dan in de klas roept dat jij een slip draagt, om jou belachelijk te maken, moet hij niet flauw zijn en ‘incasseren’ dat jij dan zegt dat hij een zwemslip draagt en bovendien had hij toen ook nog de kans om uit te leggen dat dat (in zijn ogen) anders is dan gewoon een slip dragen..

Jij wilt geen gedoe en dat snap ik, dus (ook al is het wat mij betreft niet nodig) zou je bijvoorbeeld nog zoiets kunnen zeggen als: ‘ik vind het flauw als je grappen maakt over dat ik een slip draag, want dat is nergens voor nodig. Wat is er mis mee, daar heb jij toch geen last van. Achteraf had ik zelf liever niet gezegd dat jij een zwemslip draagt, want dat is ook flauw, dus kunnen we er gewoon over ophouden’.

 

Ik zou er wel voor uitkijken dat je niet te 'nederig en onzeker’ overkomt tegenover hem, want als het een pestkop is, dan weet ie dat ie een gevoelige plek heeft geraakt bij jou en daar 'misbruik’ van kan maken.

 

Probeer het je niet te veel te laten raken… misschien houd hij er dan vanzelf wel mee op.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer