Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben sinds de zomervakantie naar een andere school gegaan. Ik heb het er niet echt gezellig, aan het begin was ik vriendinnen met D. ik vond haar op gegeven moment echt super irritant dus ik ben eigenlijk geen vrienden meer en ze liegt ook vaak enzo. Ik heb 1 vriendin Z. maar zij gaat om met mensen die mij niet aardig vinden en zij heeft ook zo haar vriendinnen. Ik heb niemand om naast te zitten in de pauzes of om af en toe gezellig mee te kletsen tijdens de les. We hebben vaste plekken en ik zit naast iemand met wie ik nooit praat. Er is wel 1 meisje met wie ik graag vrienden zou willen worden A. Ik wil echt graag vrienden maken want ik word wel buitengesloten…..

ik ben ook suuuperrr slecht in vrienden maken dus t is de goeie die t zecht maar je kan diegene die naast je zit of die “A” een compliment geven en op die manier een gesprek beginnen bv: heey ik vind dat je echt een mooie broek aan hebt, waar heb je die gekocht? … hoeveel koste die/ a ja vind ik ook een toffe winkel… ga je vaak kleren shoppen?… enz… of je vraagt aaneen rendom klasgenoot heey vraagje, welk lokaal zitten we straks? aa okee en welk vak hebben we? aa wat is jou fafo vak? bij mij eerder wiskunde… ging jou toets van frans goed? enz ik snap wel pak nu die klasgenoot of iem anders zit bij een hele groep mensen dat je niet kend dan snap ik ook dat je niet durft te praten. maar denk gewoon neemnu ik ben die klasgenoot in dat groepje en er komt een meisje met weinig vrienden vragen of ze bij ons mag zitten dan zou ik ook niet raar reageren dus durf naar die groepen mensen te gaan het zijn ook maar mensen en praat gewoon over koetjes en kalfjes en okal praten zij over mensen die je niet kend hoe gewoon vol en spreek over wat je kan mee spreken. ik hoop dat je volgend schooljaar een mooie nieuwe start hebt en veel vrienden ontmoet😘😘😘

Reageer