Niet zo rijk

  • 20 February 2019
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit nu in de eerste en heb gelijk al een vriendinnen groepje en iedereen is echt heel aardig, maar we zijn al bij veel mensen wezen logeren en spelen. Het probleem is dat iedereen een groot huis heeft dure spullen etc. maar mijn moeder is alleenstaande en trekt het nu al een jaar niet meer om te werken. Ik durf dus niet hun uit te nodigen omdat ik me eigenlijk een beetje schaam voor mijn huis en spullen.

Iemand advies?

3 reacties

Kun je misschien niet eerst een vriendin langs laten komen?
Dan zou je misschien haar reactie daarmee kunnen meten.
Ik neem natuurlijk aan dat ze het niet echt bijzonder zullen vinden of dergelijke dingen.
Je zou eventueel dan alvast kunnen zeggen hoe het zit, want dan zullen ze er al helemaal niet van opkijken.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, ik vond het ook lastig om mensen mee te nemen naar mijn huis maar als je gewoon klein begint door af en toe iemand uit te nodigen raak je er aan gewend. Als je dit een paar keer gedaan hebt vind je het waarschijnlijk minder moeilijk en dan kan je een keer een slaap-feestje in de woonkamer geven ofzo.
Ook gaat het niet om waar je woont, hoe groot je huis is of hoeveel geld je hebt als je goede vrienden hebt accepteren ze het en ondersteunen ze jou als je het nodig hebt.

In elk geval nog veel succes!
Ze zijn toch vrienden met jou om hoe je bent? Ik zou ze gewoon een keer meenemen en als je daar zelf behoefte aan hebt de situatie uitleggen. Als het echte vrienden zijn, zullen hun jou steunen

Reageer