Beantwoord

Niet meedoen met gym om psychische redenen

  • 6 January 2020
  • 1 reactie
  • 299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Telkens als we met gym dingen moeten doen die ik niet kan of niet durf, krijg ik paniekaanvallen omdat ik bang ben dat anderen erover zullen roddelen of me zullen uitlachen of dat ik slechte punten ga hebben, of blokkeer ik helemaal, puur van de schrik. Zo begin ik helemaal te trillen als ik met handstand ondersteboven kom te staan en raak ik helemaal in paniek, ik weet zelf niet goed waarom, en achteraf tril ik nog steeds en moet ik huilen omdat ik bang ben dat ik het voor de test niet zal kunnen en omdat ik bang ben dat de anderen me zullen uitlachen. Met volleybal juist hetzelfde, ik sla verkeerd, raak in paniek en sla nog meer verkeerd tijdens een test.

Weet er iemand of ik het zo zou kunnen regelen dat ik niet meer mee moet doen, door te praten met mijn gymlerares of via mijn klassenleerkracht of de zorgleerkracht of zo? Ik heb bijna elke les paniekaanvallen en voel mij daarna de rest van de dag slecht, ben het zo beu...

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 January 2020, 19:08

Bekijk origineel

1 reactie

Ik gym ook niet mee door een psychische rede, mijn depressie is 4 maande lang niet als depressie herkent als ik gym val ik bijna flauw. Ik ben naar de leerling coördinator gegaan die zij dat ik die les niet mee hoefde te doen toen de les er na heb ik een briefje van mijn moeder mee gekregen die het onzin vond maar opschreef wat ik had nu 4 maanden verder heb ik een doktersverklaring ofzoiets en nu hoef ik niet mee te doen. Iniedergeval niet voor een cijfer op goede dagen mag ik mee gymmen voor het sociale espect maar dan raak ik ook helemaal ik paniek als ik duizelig word.

 

Dus mijn tip ga naar of je gymdocent of een ander persoon op school en leg de situatie gewoon uit.

Reageer