Skip to main content
Vraag

niet fijn op school, hoe moet ik mijn ouders overhalen dat ik naar vwo mag?

• March 11, 2026
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2

haiiii

ik heb jullie hulp nodig..

ik heb dus voor school mijn voorlopig advies gekregen, en ik kreeg op de baisschool havo, maar nu heb ik voor bijna alle vakken vwo. alleen mag ik van mijn ouders geen vwo doen maar havo of tl, alleen maar omdat ik lichte autisme heb. maar mijn mentor zei tegen mij dat een havo en tl klas te veel drukte voor mij is (de kinderen)

hoe moet ik mijn ouders overhalen dat ik naar het 2vwo mag?

groetjes, ​@Paarse Badeend 

4 reacties

Zaniiiiistraykids
Forum|alt.badge.img

Hai ​@Paarse Badeend

Het beste is dat je begin met uitleggen over waarom het goede idee is om naar vwo2 te gaan. Je kan zeggen dat de klas rustiger is dan bij havo, dat je beter kan concentreren en dat je nieuwe dingen leert. Groetjes van ​@Zaniiiiistraykids 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 12, 2026

Hey precies wat ​@Zaniiiiistraykids  zegt, en je mag er ook rustig bij vertellen dat je hier niet gelukkig bent en zeker weet dat je je daar wél gelukkig zult voelen. Dat zullen je ouders echt belangrijk vinden. 

😘 Tover 

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

@Zaniiiiistraykids Thanks! Ik ga het zeggen! Leuke profielfoto btw, ik ben ook een stay!

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Zaniiiiistraykids
Forum|alt.badge.img

Dankjewel ​@Paarse Badeend. Sorry voor de laat reactie. Is het goed gegaan. Mag je van je ouders naar vwo2. Liefste ​@Zaniiiiistraykids