Skip to main content

Dinsdag was me eerste schooldag, maar het was alleen 10 minuten op scholen en daarna gingen we met alle brugklassen naar een veld en er waren verschillende sporten om te doen ik deed niks door domme rede ik durfde het niet te vragen. 

Vandaag (woensdag)

Vandaag was ik wel hele tijd op school en het ging eerst eigelijk goed totdat we de chromebooks kregen er gebeurde iets zo genants ik dacht dat er geen pen was, maar die heb ik wel besteld does ik vertelde het aan mijn mentor alleen ik was zo gestresd en ik zei het met een verdrietige accent en het klonk alsof ik zou zometeen gaan huilen en de mentor begreep me niet ik praatte onduidelijk en ik herhaal het en probeer om gewoon te praten maar het lukte niet zo goed.

Ik ben van Polen naar Nederland al 6 jaar geleden verhuisd en ik kan wel al best goed Nederlands (of ik dacht het) . Op bassischool begreep iedere leerkracht (bijna) altijd mij, maar op de middelbare school kan mentor mijn niet verstaan ik denk dat het door stress komt dat ik zo onduidelijk praat

Ik ben een quite kid en ik hoorde al iemand over mijn praten ik heb met niemand gepraat behalve een persoon die naast me zat, maar die vroeg iets kort 2 keer.

Ik wil niet een quite kid zijn, omdat voel me alleen en ik ben bang dat ik word gepest, maar ik kan het niet mijn angst is groter dan wat ik wil, ik heb al iets opgezocht op Google en ik denk dat ik autisme heb ik heb al erover met mijn ouders gepraat en hebben gezegd dat ze een psycholoog gaan opzoeken, maar ik moet nu nog best lang wachten.

Ik hoop dat het tenminste beetje leesbaar is ik vind leestekens lastig.

Heeft iemand tips?

Hey, 

Het is niet zo erg als dat je het in je hoofd hebt. 
maar het is pas de eerste week dus je kan het nog goed trekken!!! 
probeer gewoon te kletsen met wat mensen, vraag wat ze in het weekend hebben gedaan, of ze nog onder een sport zitten etc. 
Succes!

Hey! Misschien wordt je juist extra onzeker doordat je bang bent dat je het niet goed uitspreekt? En dan in een groep is het nog spannender.  Misschien kun je eens rustig met je  mentor praten en dan zonder anderen erbij. En dan leg je dit uit, dan zal je mentor het zeker begrijpen en er rekening mee houden. En dat je een beetje stiller bent dan andere kids is echt niet erg. Ik vind het juist wel leuk als mensen niet zo op de voorgrond staan. Daar hoef je je zeker niet voor te schamen ofzo! En als je gespannen bent voordat je naar school gaat bijvoorbeeld, kun je ontspanningsoefeningen doen. Die kun je op youtube vinden. Ook speciale oefeningen voor kinderen en jongeren. Probeer maar eens, helpt echt! Heb ik zelf ook wel eens gedaan. Veel succes!! 

Liefs, Tover xxx

Reageer