naar vwo of hbo

  • 16 July 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

hoi allemaal, ik heb dus mijn havo diploma behaald (ng + natuurkunde) maar geen enkele hbo-studies spreken mij aan:( ik wil heel graag geneeskunde of biomedische wetenschappen maar daarvoor moet je vwo hebben gedaan. nu ben ik aan het twijfelen om 2 jaar vwo te doen maar ben ik bang dat ik het niet ga halen en dat het zonde van mijn jaren gaat zijn. Wat moet ik doen?  een hbo studie of vwo?


2 reacties

NG + natuurkunde is best een zwaar pakket, in ieder geval geen pretpakket. Ik weet niet met welke cijfers je geslaagd bent, maar ik vermoed dat je VWO wel aankan.

Die 2 jaar zijn het uiteindelijk wel waar denk ik, zeker als er geen hbo-studie is die je aanspreekt. Wellicht kan iemand van school (mentor, decaan, leerjaarcoordinator of vakdocent) hier iets nuttigs over zeggen met betrekking tot jouw situatie. Ik zou het in ieder geval wel doen. Succes!

Heyy Eppy!

 

Wij kunnen deze keuze natuurlijk niet voor jou maken.. Het enige wat we je kunnen vertellen is dat je moet luisteren naar je gevoel. Wat wil jij op dit moment nou echt en wat zegt je hart? 
 

Denk je dat je een HBO opleiding vindt die jou wat lijkt of dat je via een HBO opleiding doorkan stormen naar de opleiding die jij wilt doen? Of ga je nog 2 jaar VWO doen..

 

Op het VWO heb je dan nog 2 jaar extra de tijd om na te denken en je hebt de mogelijkheid om de opleiding te volgen die jij wilt als je bent geslaagd..

 

Je kan je twijfels met iemand bespreken zoals met je mentor, decaan of met je ouders. Die kunnen je misschien wel ondersteuning bieden om een keuze te maken waar jij je goed bij voelt.

 

Volg je gevoel! Iedere keuze die je maakt is goed🙂

 

Groetjes van mij!

Reageer