Vraag

Motivatie op schoool

  • 25 October 2022
  • 0 reacties
  • 29 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik zit nu in 2VWO, dus nog maar het tweede jaar. De eerste klas ging mij goed af, ik haalde best goede cijfers, meestal rond de 7-8. Ik had er soms geen zin in maar deed toch al mijn huiswerk en leerde voor toetsen, richting het einde van het jaar ging mijn motivatie al een beetje weg, ik haalde iets minder goede cijfers. Maar het ging nog steeds prima, ik haalde gemiddeld een 7 en ging over naar 2VWO. Nu al aan het begin van het jaar merk ik dat het slecht gaat, ik heb totaal geen motivatie met ook maar iets. Mijn cijfers aan het begin van het jaar zijn al heel verschillend, ik haal meestal rond de 5-6 (soms 7).

Ook vind ik heb erg moeilijk om op te letten, ik wil altijd zo snel mogelijk weg en naar huis. Ik heb wel vrienden op school, maar ik weet niet echt of zij het moeilijker of makkelijker maken. Zij halen namelijk allemaal goede cijfers en hebben denk ik nog wel enige zin of motivatie om iets te doen. Ik kan dat niet meer, echt niet. Ik wet niet hoe dit zo is gebeurd. Bij elke toets denk ik '’Oh dit is toch maar één toets, als ik een onvoldoende haal is het niet zo erg.'’ Maar nu word het erg, ik denk dit bij alles en heb het gevoel alsof ik de enige in de klas ben met dit. Ik vind het jammer, op de basisschool was ik altijd het slimste meisje van de klas en iedereen dacht dat ik super slim was, ik denk dat ik dat nog steeds kan zijn, maar ik weet echt niet hoe. Ik vind het raar om te zeggen maar is het een soort depressie ofzo?  Ik zie niet wat het voor zin heeft om te leren of mijn best te doen en ik kan het echt niet meer. 

Kan iemand mij helpen?


0 reacties

Geen reactie

Reageer