Vraag

Mogelijkheden buiten speciaal onderwijs?

  • 24 March 2019
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zijn er hier mensen die van speciaal voortgezet onderwijs naar een reguliere school zijn gegaan? Of naar een andere soort school?
Ik loop nu compleet vast op SO, ik ben totaal niet op mijn plek. Hoe kom ik daar weg?

Ik word zo'n beetje gek daar, geen normale sociale contacten in de klas. Het meeste 'sociale contact' wat daar is is een jongen die zegt dat hij het hoofd van de docent eraf gaat rukken omdat hij niet meer op zijn tablet mag.

Ik heb binnenkort gesprek maar ik zie echt geen oplossing komen.

Ik voel me de laatste tijd nogal slecht door de problemen met school, en mijn ouders staan alweer in de startblokken om me weer naar therapie te slepen, dezelfde hulpverlener die me al drie maanden vertelt dat ze bij het volgende gesprek wel een oplossing hebben (maar dus nooit ergens mee komen).

Ik word helemaal lamlendig en irritant en chagrijnig van rondhangen en niksen.

2 reacties

Hey, Choc,

Je kunt vragen of je weer naar een reguliere school mag. Als dat niet mag, kun je proberen om online vrienden te zoeken, tijdens het spelen van games bijvoorbeeld.

Groetjes,
Geen_Naam
Hey!

Als het voor jou haalbaar zou zijn zou een overstap naar regulier onderwijs natuurlijk heel mooi zijn.
Probeer uit te zoeken wat voor jou zou lukken in het regulier onderwijs en waar je zou passen, en neem dit zeker mee naar je gesprek
Als het echter niet lukt, wat zeker niet erg is, kun je ook nog andere dingen proberen om je er iets beter te voelen.
Je kunt bv. vragen of je naar een andere klas en desnoods andere school kan, er zijn zeker en vast een heleboel sociale mensen in het SO.
Misschien kan je aan je mentor vragen of jullie iets kunnen gaan doen waardoor de klas dichter naar elkaar toe groeit en je misschien mensen leert kennen van wie je niet wist dat ze zo tof waren.

Ik hoop dat je in jouw gesprek je zorgen kunt vertellen, en kunt duidelijk maken wat voor jou nog oké is en waar je echt genoeg van hebt.
Wat betreft die hulpverlener, is het niet mogelijk om naar een nieuwe persoon toe te gaan?
Een ander persoon zal daarom niet persé meteen de ideale oplossing hebben, maar misschien voelt het voor jou toch beter aan.

Succes!
Groetjes
Lot

Reageer