Vraag

moeilijk concentreren op huiswerk

  • 8 March 2024
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Badge

Hoi, 

ik zit nu in de 1e maar k kan me echt niet concentreren tijdens huiswerk.

heeft iemand tips?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Huiswerk maken vind ik ook altijd lastig vooral in de 1e was dat idd erg wennen. Dingen die mij helpen om mij goed te concentreren is muziek luisteren tijdens het maken van huiswerk. Ik heb een speciale playlist gemaakt met muziek waarop ik me goed kan concentreren dus misschien kan je dat proberen. Ook zit ik altijd op dezelfde plek als ik huiswerk maak op mijn kamer waar het rustig is en waar ik niet gestoord wordt door anderen. Een rustige omgeving is voor mij ook erg fijn en probeer bijvoorbeeld je telefoonmeldingen ook uit te zetten zodat die niet afleiden. Probeer ook niet te lang bezig te zijn na 20/30 minuten achter elkaar huiswerk maken kan je het best een korte pauze nemen. Even wat drinken en even een frisse neus halen in die pauze zodat je daarna weer fris door kan gaan! Succes en groetjes van ItsJustMe :)

Badge

dankjeeee

Reputatie 4
Badge +1

Je kan naar een huiswerk begeleiding gaan. Ik zit daar ook op. Daar checken ze hoe het gaat met je huiswerk/planning en ze kunnen je helpen met je huiswerk (dit is niet bedoeld als reclame). Ook is het altijd fijn om in de bibliotheek bij jou in de buurt te zitten of op school. Je kan eventueel ook met een vriend/vriendin huiswerk maken, dan moeten jullie alleen niet allebei afgeleid raken.

Ik hoop dat deze tips je hebben geholpen.

-x- MyJu2011

Reageer