Vraag

Misschien naar de havo

  • 28 February 2023
  • 7 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey hey ik ben een meisje 13 jaar en in zit nu in de brugklas (mavo/havo) ik haal hele goeie cijfer en misschien kan ik volgend jaar overstappen naar de havo. Op mijn school hebben ze geen havo en dan betekent dat ik naar een andere school moet. Mijn beste vriendin vind dat natuurlijk heel erg jammer.

De school waar ik nu zit is voor mij een half uur fietsen en voor mijn beste vriendin 5 min. En zij kan niet naar de havo. 

De havo school waar ik misschien heen ga heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Deze school is voor bij 5 min fietsen.

Ik heb ook een angst om nieuwe mensen te leren kennen maar dan wat heftiger.

Ik weet niet zo goed of ik moet blijven waar ik nu zit of dat ik naar de havo ga...…

Heeft iemand tips?? 

Dankjewel alv!!!!


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

doen wat je wil. Maar als docenten/je mentor zegt dat je havo kan doen zou ik die kans pakken

Reputatie 7
Badge +17

Met je vriendin kun je altijd contact houden. Daar hoef je niet voor op dezelfde school te zitten. Het zou op zich jammer zijn om de kans om naar de havo te gaan te laten schieten.

Reputatie 4
Badge +1

Als je naar de havo kan dan moet je dat vooral doen. Dat is beter dan dat je naar de mavo gaat en veel dingen te makkelijk voor je zijn. Daar leer je ook nieuwe mensen kennen die vast ook heel leuk en aardig zijn.

Je hebt ook nog wel contact met je vriendin. Een vriendin van mijn basisschool zit op een andere school, maar we appen bijna elke dag en we zien elkaar ook nog best vaak.

Reputatie 3
Badge +1

Als je naar de havo kan dan moet je dat vooral doen. Dat is beter dan dat je naar de mavo gaat en veel dingen te makkelijk voor je zijn. Daar leer je ook nieuwe mensen kennen die vast ook heel leuk en aardig zijn.

Je hebt ook nog wel contact met je vriendin. Een vriendin van mijn basisschool zit op een andere school, maar we appen bijna elke dag en we zien elkaar ook nog best vaak.

Okeer bedankt!!

Reputatie 3
Badge +1

Met je vriendin kun je altijd contact houden. Daar hoef je niet voor op dezelfde school te zitten. Het zou op zich jammer zijn om de kans om naar de havo te gaan te laten schieten.

Ja dat is zo dankjewel!

Reputatie 5
Badge +2

Hey 

Als ik jou was zou ik denken over wat je zelf wilt en wat jou het beste lijkt. Denk even niet aan je vriendin. Je kunt nog altijd afspreken,bellen,…

Je hebt de kans om naar havo te gaan ik zou hem grijpen.

Hopelijk begrijpt je vriendin het als je naar die andere school wilt.

ik weet niet of dit je heeft geholpen…

groetjes flamingo🦩

Reputatie 3
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

heeey dankjewel!!

Reageer