Hallo allemaal! Ik was een tijdje niet, maar ik wil iets vertellen en eigenlijk ook vragen.
Vandaag (op het moment dat ik het schrijf) is het Paarse Vrijdag alleen ik hab wel beetje stres, omdat ik zelf homo bent, maar dat vertel ik natuurlijk niet.
Vandaag vroeg aantal klasgenoten wat ik ervan vind en ik zei dat ik het niet echt steun enz. maar dat is niet waar, maar ik ben bang dat ze me gan pesten en gaan denken dat ik gay ben.
Op mijn school was er vooral tegen geluid, maar mischien waren er ook leerlingen die bang waren (zoals ik) om te zeggen dat ze het wel oke vinden. Wat ik heb opgemerkt is dat mijn school best wel homofobisch is en dan bedoel ik leerlingen, want ik keek net op nos jeugdjournaal en nos stories een filmpje over paarse vrijdag en ik zie dat er eigenlijk toch wel best wat aantal leerlingen zijn die dat wel supporten, maar ik heb maar serieus alleen 5 personen paars zien dragen en zwart best veel (natuurlijk kan het zo zijn dat iemand het niet expres doet)
Ik droeg geen paars want ik ben bang om het te dragen ik droeg gewoon andere kleur behalve paars en zwart zodat ik neutraal blijf.
Hebben jullie ook zo homofobisch school?