Skip to main content

Hallo allemaal! Ik was een tijdje niet, maar ik wil iets vertellen en eigenlijk ook vragen.

Vandaag (op het moment dat ik het schrijf) is het Paarse Vrijdag alleen ik hab wel beetje stres, omdat ik zelf homo bent, maar dat vertel ik natuurlijk niet.

Vandaag vroeg aantal klasgenoten wat ik ervan vind en ik zei dat ik het niet echt steun enz. maar dat is niet waar, maar ik ben bang dat ze me gan pesten en gaan denken dat ik gay ben.

Op mijn school was er vooral tegen geluid, maar mischien waren er ook leerlingen die bang waren (zoals ik) om te zeggen dat ze het wel oke vinden. Wat ik heb opgemerkt is dat mijn school best wel homofobisch is en dan bedoel ik leerlingen, want ik keek net op nos jeugdjournaal en nos stories een filmpje over paarse vrijdag en ik zie dat er eigenlijk toch wel best wat aantal leerlingen zijn die dat wel supporten, maar ik heb maar serieus alleen 5 personen paars zien dragen en zwart best veel (natuurlijk kan het zo zijn dat iemand het niet expres doet) 

Ik droeg geen paars want ik ben bang om het te dragen ik droeg gewoon andere kleur behalve paars en zwart zodat ik neutraal blijf.

Hebben jullie ook zo homofobisch school?

Hey! Ik snap je wel dat je voorzichtig bent. Eigenlijk is het jammer en erg dat dat moet maar als mensen zo raar en naar doen kun je niet open zijn. Dat is natuurlijk eig belachelijk dat dat nog zo is. Bij mij op school zitten zeker ook van die figuren die zichzelf als normaal zien. En iedereen die anders dan hun is is raar. Dus mensen met geverfd haar, of lhbtiq+ en ikzelf ook omdat ik er "meisjesachtig" uit zie. Ik trek me er niet al te veel van aan, maar ik blijf wel een beetje uit hun buurt. Ik had gisteren paarse polsbandjes en een elastisch hals bandje met paars erin en een regenboog speldje. Daar kijken die lui al met een vies gezicht naar en natuurlijk moesten ze me laten struikelen en net wat te hard tegen me op lopen in de gang, zulke dingen. Soms draag ik een rokje en dan is het nog erger. Ook bij anderen hoor . Ze zijn zielig en hebben geen eigen mening. Ik ghost ze maar het is zeker vervelend en angstig. Dus als bij jou heel veel mensen zo zijn begrijp ik zeker dat je voorzichtig bent. Ik kan alleen maar hopen dat die rare botheid een keer minder wordt. People are people. 🌈♥️

Liefs Tover xxxx 

Hoi. Gebeurt dat?  Wat zielig voor jullie! Ik vind dat echt gemeen! Zulke leuke aardige jongens. Wel goed dat jullie dan lekker puh gewoon jezelf zijn. Van mij een dikke knuffel! ♥️ Jullie zijn de beste hoor! 

Groetjes Tjempie xxx

Dankjewel lieve ​@Tjempie ! 😘

Hai ​@Anoniem13579 ,

wat erg dat ze er zo over denken😕 ik was gisteren niet op school maar in mijn klas is iedereen er gelukkig wel oke mee😊

Lieve  ​@Tover01 ,

awh wat erg dat ze dat doen😥 vind het echt knap dat je het alsnog durft🤗 en je ziet er vast 100x leuker uit dan hun hihi😉😍 

Dankjewel lieve ​@Cantaloupe ! 😘 Ik ga lekker mn eigen weg daarmee hoor 🙂 

Liefs Tover xxxx 

Gelukkig zit ik op een school waar (bijna) iedereen breeddenkend is . Ik ben zelf hetero (denk ik) maar ook in mijn klas zitten bi’s en gay’s en we leven vredig samen  hoor .  Echt zielig als je op zo’n homofobische school zit , bah . 

Hoi, ik herken het ook. Het is medelijden wekkend stom. Ik ben tegenwoordig zo ver dat niemand meer iets zegt over hoe ik of mn bff's er bij lopen maar zeker ook meegemaakt. Ik snap je hoor ​@Anoniem13579  en ik hoop ook dat je je nooit laten beïnvloeden door zulke kuddedieren. Ze zijn dom. Ik hoop ook dat je vriend(inn)en hebt waar je heerlijk kunt zijn zoals je bent.  Daarnaast is het zeer matig dat de school dit laat gebeuren. 

Groetjes liefs Tartan X 

ughhh hoii, nu denk ik weer terug aan paarse vrijdag en eigenlijk ging het precies hetzelfe als bij jullie ​@Tover01  en ​@Anoniem13579  . ik ben wel out naar al mijn vriendinnen, maar ik heb serieus best heel veel homofobische mensen in mijn school, vorig jaar waren er ook paarse armbandjes en roze koeken en dat stand in de gang, maar nu was het in een dicht lokaal en ging er niemand meer naartoe. was echt teleurgesteld. er waren veel mensen die zeiden dat ze zich schaamden om oor een paarse school te lopen etc etc…

anywaysssss loev jullieee

nachtbloempje

Reageer