Skip to main content

Mijn ouders zijn boos omdat ik 5 kreeg voor iets van BV (voor het eerst)

• February 20, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo allemaal!

Mijn ouders hebben hele grote verwachtingen van mij ze willen dat ik hele tijd 9 scoor of tenminste 8 en als ik iets lager scoor dan zijn ze aan het klagen en als ik een onvoldoende heb (<5.5) dan worden ze helemaal boos.

Ik ben slim ik zit op vwo en mijn gemiddelde is 8,2. Enige vak die ik lastig vindt is bv (beeldende vorming) mijn gemiddelde is 6,4 dat is toch prima maar m’n ouders vinden dat hartstikke slecht natuurlijk.

Ik heb vandaag voor het eerst een onvoldoende gekregen maar echt lichte onvoldoende een 5 en min ouders doen het alsof ik een tekort heb van een vak.

Uberhaupt begrijp ik niet waarom je meer dingne moet kunnen bij BV als je een hoger niveau hebt want je kan slim zijn maar helemaal niet creatief (zoals ik dus) en ik kreeg mavo/havo vakadvies want het is mijn enige cijfer dit periode en mijn werkhouding is zwak. 

Enige redding voor mij bij BV is dat er een theoretische toets komt maar die komen er zelden voor alleen 2 in een jaar volgens mij. En ik weet gewoon dat het niet beter zou gaan bij BV. Ik moet nu een houten puzzel maken of zo iets

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 20, 2025

Heyy,

Ik weet niet waarom je ouders zo zijn. Je staat gwn goed en het is wrs vervelend dat ze te hoge eisen stellen. Als je gwn over gaat is het echt niet erg. Ik hoop dat je ouders dat realiseren of dat je tenminste er niet heel veel van aantrekt want je bent idd heel slim.