Vraag

mijn irritante taxi genootje

  • 5 October 2022
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 7

hoi, ik ga dus met de taxi naar school, en ik zit met een taxigenootje, laten we hem even b noemen, en b zoekt altijd ruzie om niks. als ik bijvoorbeeld zeg: ‘die jongen is misschien klein maar hij is 13 en zit wel in de 2e niet in groep 3' dan zegt hij: 'jouw mening telt niet want ik ben ouder’ dan zeg ik dat mijn mening wel telt. en daarna schakelt hij over op iets wat al 1,5 jaar geleden is. namelijk dat hij lachte om mijn achternaam, en dat ik daarna hetzelfde deed. maar hij zegt dat hij lachte omdat ik lachte. en dan zeg ik dat hij het omdraait (ik lachte trouwens niet eens omdat zijn achternaam dom was maar omdat hij cool was) en dan zegt hij: 'wat ruik ik hier? oh wacht! het is de geur van een HYPOCRIET! en dan ben JIJ!’ dit vind ik niet normaal. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ja, niet makkelijk maar je kunt het proberen.

Hij zegt eigenlijk 2 dingen tegelijk:  Zijn letterlijke woorden (hypocriet, jouw mening telt niet enzovoorts).  En het ruzie-zoeken. 

Het is alsof iemand jou probeert te prikken met een stok.  Je kunt de stok proberen vast te pakken. Maar je kunt ook een stap achteruit zetten en zeggen ‘waarom probeer je mij te prikken?’

Dat is hier ook zo: Elke keer (en dat is letterlijk elke keer) als jij op zijn woorden reageert, ga je samen met hem mee ruzie zoeken.    Dus ook als jij zegt dat iets niet klopt of niet waar is. Elke keer als je op zijn woorden reageert, bepaalt hij eigenlijk hoe jij reageert.   

Wat je ook kunt doen is de woorden negeren, en praten over wat hij doet.  “Het klinkt of je ruzie zoekt, doe je dat altijd?”   “Ik merk dat je ruzie zoekt en daar heb ik geen zin in”.  of “Ik heb geen zin om ruzie te maken omdat jij je verveelt”

 

Dat is een andere reactie dan hij gewend is, dus hij zal waarschijnlijk extra beledigend reageren. Want hij wil jou irriteren!   
Maar dat is hetzelfde als de stok vastpakken. 
Zijn woorden zijn onzin, houdt dat in gedachten.  Hij zegt ze niet omdat ze waar zijn, maar om jou te irriteren.

 

Let op dat deze zinnen niet heel aanvallend zijn, dus niet “jij zoekt ruzie”.    Als je dat zegt, is dat weer een belediging en heb je zeker ruzie.

 

 

Reputatie 7

oke bedankt ik ga het proberen!

andre zeggen taxi welke kind wil niet zitten zeg taxi

Reageer