Skip to main content

mijn beste vriendin is mij zat😭

• June 2, 2025
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

AnoniemLis
Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 14 jaar en het is nu beina het einde van het schooljaar. En ik ga naar 3vwo volgend jaar samen met een van mijn beste vriendinnen. Maar mijn zusje is beviend met het zusje van mijn beste vriendin. En ze vertelde tegen mij dat mijn mijn vriendin me zat is en graag nieuwe vriendinnen wilt maken volgendjaar😭.  Maar ik ken haar al vanaf dat we geboren zijn en ik weet dat ze heel erg verlegen is dus ik weet eigenlijk gewoon dat het haar niet gaat lukken om nieuwe vriendinnen te maken. ( Want ik weet al ongeveer wie er volgend jaar bij ons in de klas komen) Als ze zo doet dan heb ik ook geen vriendinnen meer in de klas😭😭. Ik wil ervoor zorgen dat ze me weer leuk gaat vinden maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. WAAROM KUNNEN MENSEN ZO VERVELEND ZIJN!!!😭😭😭

Groetjes

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Hey ​@AnoniemLis ,
ik snap écht dat dit heel verdrietig voelt… 💔 Je zit in een superlastige situatie en het is helemaal oké om daarvan in de war, boos of verdrietig te zijn. Je kent haar al je hele leven, dus dit voelt waarschijnlijk een beetje alsof iemand die altijd vanzelfsprekend was, ineens afstand neemt. Dat kan hartstikke veel pijn doen.

Soms zeggen mensen dingen (via-via) die nét anders bedoeld zijn dan hoe ze klinken.
Misschien bedoelde je vriendin met “ik wil nieuwe vriendinnen maken” niet “ik wil jou niet meer als vriendin”, maar gewoon dat ze zin heeft om wat meer mensen te leren kennen. Dat hoeft niet te betekenen dat jij haar niet meer belangrijk bent. Maar ik snap: als je hoort dat ze je “zat” is, dat voelt als een keiharde klap in je hart. 💔 Ik zou rustig het gesprek aangaan met haar en vragen wat ze er mee bedoelt. Misschien is het gewoon een misverstand.

xx liefs Wolf 🐺