Skip to main content
Vraag

Middelbare school?

• December 21, 2025
  • 7 reacties
  • 81 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi beste leden wie zitten er al op de middelbare school en in  welke leerjaar?, ik zelf zit al op de middelbare school in leerjaar 2. Wat vinden jullie van de toetsen op school want ik word er gek van, jullie ook of verschilt dat per middelbare school?

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 21, 2025

Hey, ja soms is het wel veel. Ik denk ook wel eens waarom dat nodig is maar het hoort er blijkbaar bij. Ik leer er maar voor dan gaat het wel goed, soms is stof wel ingewikkeld maar uitleg helpt echt. Dat uitleg vragen kan nu ook wel mooi via LeChat of Gemini of Copilot. En dan checken of dat weer klopt. Leer ik ook weer van :) 

Wat ik soms lastig vind is verschillende docenten met ieder hun eigen manier en eigen kijk op hoe het moet in de les, en dat ze dan tegelijk veel huiswerk meegeven bijvoorbeeld. Heb je zoveel werk tegelijkertijd 😓 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • December 21, 2025

Ik zit op een internationale school en ik doe secondary, vergelijkbaar met middelbare school. En ik doe jaar 10, Nederlands schoolsysteem is dat jaar 2/3 of misschien ¾. Ik doe nu ongeveer misschien havo/vwo, ik ben een beetje gedaald. Ze geven les aan leerlingen op de niveau die ze nodig hebben. Dus ik heb gewoon een nieveau. En ik weet niet precies welke, maar het gaat prima. We hebben wel toetsen, maar alles is wel lekker relax. Met de cijfers gaat het niet alleen om de resultaat, maar ook hoe je bent in de les. Dus je kan wel goed opletten in de les bijvoorbeeld, maar je vind de vak lastig als voorbeeld. En tijdens de ouder en kind avond leggen de docenten uit wat goed gaat en wat fout gaat. Geven extra tips om te leren.

Oceangirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 21, 2025

Heyyy beach girl hier :),

Ik zit zelf in mijn 1ste jaar midelbaar. Tot nu toe lukt het wel maar ik vind het gwn niet leuk . Toetsen enzo veel ma ja... niets aan te doen zeker? 

Veel succes met school enzo iedereen!

Xxxx beach girl 🌊✨️🫶

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 22, 2025

Hoi,

Ik zit in de 4e en doe gymnasium.

Proefwerken zijn voor mij niet meer te doen, maar dat is het gevolg van medische redenen. Maar daarvoor was het voor mij goed te doen eigenlijk. Af en toe zit er wel een stomme toets tussen maar over het algemeen goed te doen.

Andere scholen hebben ook andere toetsen maar sluiten wel aan op het centraal schriftelijk examen dus alles wordt wel behandeld op een gegeven moment.

Groetjes,

ghast

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • December 22, 2025

Hoi ​@miarabel457,

Ik zit nu in 4 vwo en ik merk wel het verschil van de toetsen tussen de onderbouw en bovenbouw. Het is wel moeilijker, maar het is wel te doen. Ik heb de meeste toetsen in de toetsweken. Dat is wel fijn, omdat je dan alleen toetsen hebt en geen huiswerk of andere opdrachten. Dan heb je ook meer rust en tijd om te leren voor de toetsen.

Groetjes, Monkeyboy08

Big S
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 22, 2025

Big S hier,

Ik zit in eerste jaar van mbo 4. Ik merkte dat ik het meer vervelend vond in de onderbouw van de middelbare school dat je toetsweken + nog losse toetsen kreeg. Alleen maar studeren studeren, en nog eens studeren. Zolang je er dagelijks bijvoorbeeld maar een kwartiertje mee bezig bent, leer je meer als dat je in één klap 3 uur bezig bent. Zo kom je het wel door! Succes..

Groetjuhhss

FeetjeV12
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Hiiiii!!! Ik zit in de eerste gym, ik heb er zelf voor gekozen maar echt zó veel toetsen en huiswerk.... wordt er soms wel gek van! Mijn tip: hou alles op orde! Soms lijkt het meer dan dat het echt is, succes!❤️