Vraag

meldplicht mentor

  • 15 September 2021
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Haai
Ik voel me de laatste tijd niet echt goed en ik denk dat dat grotendeels komt, omdat ik vroeger mishandeld ben door mijn ouders en daar nog steeds veel last van ondervind. Ik woon namelijk nog steeds met mijn ouders, maar het fysiek mishandelen is wel gestopt. Ik wou er graag met iemand over praten. Als ik echter een gesprek met mijn mentor aan ga over de mishandeling van vroeger, ben ik bang dat ze denkt dat het nog steeds gebeurt en alsnog een gesprek met mijn ouders wil of misschien met externe hulp. Daar heb ik geen zin in. Denken jullie dat er bij mishandeling die vroeger plaatsvond ook hulp wordt ingeroepen?


7 reacties

Ik kan mij voorstellen dat je mentor een geheimhoudingsplicht heeft, maar er komt een moment waarop deze wel tot actie zal ondergaan.

Hier gaat het om jouw welzijn en een mogelijk onveilige thuissituatie.
Misschien wordt er dan wel wat gedaan, misschien niet.
Daar kunnen wij niets over zeggen.

Wel denk ik, net zoals Ikke13, dat het wel verstandig is om dit toch te bespreken.
Nu is het inderdaad onder controle, maar dat betekent niet dat er niets gedaan hoeft te worden.

Jij geeft aan dat jij het hierover wilt hebben en dat jij hiermee enorm zit.
Tenzij het weer fout gaat, zal je mentor dit waarschijnlijk alleen met jou bespreken als je naar je mentor toegaat.
Ik raadt jou dat dan ook aan.

Succes in ieder geval.

Ik denk dat het eraan ligt of er al iets mee is gedaan. Het is namelijk strafbaar dus als er nog niks is ondernomen doen ze misschien wel iets. Als je al bijvoorbeeld met de politie of weet ik veel wat eruit bent gekomen niet 

Ook als het alleen maar slaan en schoppen was?

bedoel je dat je ouders je schopten en sloegen? Dat is namelijk kindermishandeling. Hoe is het eigenlijk gestopt?

bedoel je dat je ouders je schopten en sloegen? Dat is namelijk kindermishandeling. Hoe is het eigenlijk gestopt?

Ja. Het is niet echt op een bepaald punt gestopt, het werd gewoon steeds minder en nu gebeurt het niet meer.

 

Zou goed kunnen dat ze er iets mee gaan doen dan. Voel je je nu wel veilig thuis?

Maar misschien is het juist wel goed dat er iets mee gedaan wordt. Het mishandelen kan zo weer opnieuw beginnen in principe. Dus... kan je er niet beter juist iets mee gaan doen?

Ik denk dat het eraan ligt of er al iets mee is gedaan. Het is namelijk strafbaar dus als er nog niks is ondernomen doen ze misschien wel iets. Als je al bijvoorbeeld met de politie of weet ik veel wat eruit bent gekomen niet 

Reageer