Skip to main content

Hallo,  mijn klas heeft vandaag te horen gekregen of ze een onvoldoende of voldoende hadden voor hun toets

Ik was er niet bij vanwege bepaalde omstandigheden en toch heeft deze docent opgenoemd of mijn cijfer voldoende of onvoldoende was naaf de rest van de klas

Waardoor ik via anderen uit deze klas er ben achtergekomen

De uitkomst van mijn cijfer boeit me vrij niks, maar meer het punt dat mijn docent dit benoemd zonder toestemming van mij te hebben want het heeft wel te maken met mij 

Dit kan kinderachtig overkomen maar ik heb al flink wat gedoe met deze man gehad en vindt het nu een beetje te veel worden, drm reageer ik hier meer geirriteerd op dan ik normaal zou zijn

Mijn vraag is of ik in het fout zit en dit moet laten gaan of dat mijn docent hier fout is en toch wel mijn privacy heeft geschonden door dit met de rest van de klas moet delen 

Gegroet! 

Hey! Ik denk niet dat dit verboden is. Het gebeurt vaak (bij ons) en ik denk dat het bij het klassikaal les krijgen hoort. Het is inderdaad niet altijd leuk en prettig, maar in een groep gebeurt dit wel. Het is denk ik ook niet altijd te voorkomen. In een klas ben je eigenlijk sowieso in een "openbare situatie".  Bijvoorbeeld ook als je een vraag moet beantwoorden of iets uitleggen, of de docent je waarschuwt of straft. Dat gebeurt allemaal als iedereen in de klas zit en kan ook bijna niet anders. Ik snap wel wat je bedoelt hoor en het zou iets prettiger zijn als een cijfer of andere persoonlijke gegevens niet zo open werden verteld maar het is nu eenmaal een klas. Misschien kun je dit bespreken met je mentor of via de leerlingenraad. 

Liefs, Tover xxx

Reageer