Skip to main content

Ik heb een opkomende toetsweek, meestal doe ik die niet zo goed, doordat ik niet zo goed ben in leren. Wel die ik gymnasium en sta wel op overgaan. Alleen een onvoldoende voor Latijn. Alleen ik maak wel altijd goede planningen alleen me eraan houden vind ik wel lastig. Ook krijg ik daardoor veel stress. Heeft iemand goede tips voor mij of hetzelfde? 

Heyyyy, ik heb het zelfde met het lastig vinden om me aan m’n planning te houden, maar ik heb wel een paar tips waarvan ik gehoord heb dat anderen die gebruiken:

• Maak er een spelletje van dus vul bijvoorbeeld  een grote fles met water. Ga leren/huiswerk maken en je mag pas stoppen als je het water op hebt gedronken. Zo blijf je en gehydrateerd en leer je hopelijk goed.
  • ga af en toe bewegen. Ga een rondje rennen of wat rondlopen. Het lijkt misschien stom, maar het is al heel vaak bewezen dat je brein beter kan werken als je hebt bewogen.
  • probeer goed te bedenken WAARVOOR je wil leren. Dus wat zijn je doelen (denk aan een goeie baan, doen wat je leuk vind uiteindelijk, geld, de wereld beter maken enzv.)
  • als je wat moet leren zoals Duits of iets anders, maak dan spiekbriefjes (die je dan uiteindelijk niet gebruikt). Hierdoor schrijf je het steeds kleiner op zodat het niet zou opvallen als je het echt zou gebruiken en ben je er dus zo mee bezig, waardoor je het beter onthoudt.
  • kijk naar speciale playlists op spotify die je brein helpen om goed te werken

Hopelijk helpt dit!! Groetjes @Noah2009 

Ik heb ook moeite met studeren alleen mij helpt het als ik vaak pauzes hou bv ik studeer 30min voor Grieks 5min pauze en dan 30m voor Engels enz.

Succes alvast

https://youtube.com/@goharsguide?si=gFzOzDV9KCoPH2cV

Veel succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Btw Kindertelefoon het is niet mijn kanaal

Reageer