Leer tips

  • 14 January 2019
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik leer veel, maar het lukt met de cijfers heel vaak niet. Heeft iemand leertips. Maakt niet uit voor welk vak. Maar voor vakken waar je veel moet stampen zou ik wel wat leertips willen.

5 reacties

hi,

gewoon een vraag maar heb je niet precies hetzelfde topic al aangemaakt?
https://forum.kindertelefoon.nl/school-en-studie-39/leer-tips-37867

dit topic bedoel ik
Hey!

Allereerst raad ik je aan om zo vroeg mogelijk te beginnen en alles goed door te nemen zodat als je iets niet begrijpt, je het aan de leraar kunt vragen. Als je je afvraagt hoe je bepaalde stof het beste kunt leren kun je dit ook aan de desbetreffende leraar vragen, zij hebben vaak ook nog goede tips.

Als tweede tip raad ik je aan op verschillende manieren te leren: maak een samenvatting, neem opdrachten door, lees het gewoon door, maak vragenkaartjes of een proeftoets, laat je overhoren en leg het iemand uit. Doe het allemaal, zo komt het het beste binnen (natuurlijk ben je bij woordjes stampen beperk met leermethoden, maar probeer het toch af te wisselen met overhoren, doornemen en schrijven).

En als laatste tip zou ik zeggen dat je gewoon veel moet herhalen, niet per se lang leren, maar gewoon vaak herhalen.

Succes!

Groetjes, Anoniempje
hi,

gewoon een vraag maar heb je niet precies hetzelfde topic al aangemaakt?


Hallo

Dat ging heel erg over geschiedenis, en ik zou ook over andere vakken graag tips willen krijgen.
ah, nou ik denk dat je sowieso al die tips mee kan nemen, elk vak heeft namelijk wel dezelfde opzet.

daarnaast is veel opschrijven en repeteren goed. vragen maken en beantwoorden, opletten.
huiswerk maken, youtube filmpjes, de docent om hulp vragen.

allemaal dingen die je kan proberen

Reageer