Hey, wat is er gebeurd dan? Wat heeft die iemand gedaan dat jij straf krijgt? Misschien kun je iets vertellen erover zodat we betere tips kunnen geven.
Liefs Tover xxx
Even voor de duidelijkheid:
Op school hadden we een les lezen. Ik was mijn leesboek vergeten toen wij een les moesten lezen. En dan zat ik net met zo'n ongelooflijk strenge vrouw. Dus zij zei heb je je leesboek bij? Ik zei: vergeten. Die vrouw zei weer: oké je mag dit overschrijven en je maandag om 8 uur melden. Terwijl ik daar helemaal niks van wist dat je meteen zo'n groot pakket straf kreeg.
Dat is echt veel te overdreven! Te veel straf voor een kleine fout vind ik. Eigenlijk zou je helemaal niks moeten krijgen. Wat vinden je ouders? Wat gebeurt er als je weigert om deze onredelijke straf te voldoen? Als je inschat dat je het erger krijgt als je het niet doet dan heb je helaas niet veel keus. Laat die mevrouw in elk geval merken dat je het niet oke vind. Iets erbij schrijven wat je ervan vind misschien. Dan heb je toch nog iets gedaan voor je gevoel. Ik zou zelf de straf wel voldoen maar dan dus met wat protest. Liefs, Tover xxx