Laptop

  • 11 August 2018
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, ik ga volgend jaar naar een andere middelbare school want ik ga verhuizen naar een andere stad. Daar hebben we laptops nodig voor school en dus heb ik een MacBook gekocht, en omdat het een dure laptop is wordt hij snel gestolen, dus heeft iemand een idee (of ideeën) zodat het niet gestolen wordt? Alvast bedankt.

7 reacties

Zorg dat je hem gewoon goed bij je hebt. Dus in je tas of anders veilig in je kluisje. Niet zomaar je tas alleen laten staan.

Anders ook een verzekering afsluiten voor diefstal. Dan krijg je 'm in ieder geval vergoed mocht die toch gestolen worden.

Verder is het ook handig alles in een cloud op te slaan en het liefst niks lokaal. Als het dan gestolen wordt, heb je al je bestanden nog.

Ik zit ook op een laptop school en heb nog nooit meegemaakt dat een laptop werd gestolen. Eerder dat deze kapot gaat, doordat mensen niet handig opletten en bijvoorbeeld een flesje water omgooien over jouw laptop (zoals bij mij kuch). Dus daar zou ik meer op letten.

Gr. Pin
Uhm find my I phone misschien is dat er ook voor laptops en meer mensen hebben dus laptops dus koop een opvallend hoesje of plak er stikers op dan kunnen mensen niet zeggen die is van mij hoor. Een goed wachtwoord helpt ook mee

Wel een vraagje ik heb zelf ook een Mac maar kan gene word betaalen hoor hoe doe je dat dan met school wand wij gaan miss ook laptops op school gebruiken
@Mijnigezien
School biedt vaak de mogelijkheid om Office te downloaden, dus Word, Powerpoint, Excel, etc. Mocht dat niet zo zijn, is er altijd wel een regeling op school voor mensen die het niet kunnen betalen. Daar hebben ze potjes voor.
Badge +5
Vaak zijn de dingen die je op school nodig hebt ook via school verzekerd. Dat kun je altijd even navragen!
Je zou een GPS tracker, of iets dergelijks, kunnen aanschaffen.
Zo zou je dat ding altijd terug kunnen vinden, maar dan lijkt mij een externe of opvallende wat minder geschikt.
Maarja, als je toch zoveel geld aan een laptop uitgeeft zal het dat wel waard zijn...
hoi,
op mijn school gebruiken we bij eigenlijk alle vakken laptops en heeft iedereen er dus ook een. de meeste mensen kopen hem ook via de school en hebben dus dezelfde en ook dezelfde hoes. Ik heb om duidelijk te maken wat mijn laptop is een extra eigen hoes gekocht, ook heb ik een goed wachtwoord + beveiligingssysteem (dat ik als hij gestolen word gelijk kan "blokkeren", ik weet niet precies hoe het werkt omdat het nog nooit nodig is geweest...) en al mijn bestanden zijn in one drive opgeslagen waar je alleen met mijn wachtwoord bij kan. ook zit hij in mijn tas die ik altijd bij me heb of in mijn kluisje. volgens mij is er nog nooit een laptop gestolen op mijn school. Je kan eventueel ook een verzekering afsluiten en je mobiel heeft waarschijnlijk een vind mijn apparaten app waarmee je je laptop kan verbinden.
ghost
Hi youngbloodfalloutboy,

Er staan al best wat tips over beveiliging. Ik heb daar niet zoveel aan toe te voegen. Goed nadenken en voorzichtig zijn met je spullen en je bent al een heel eind op weg.

Verder nog wel iets over Word / Office:


@Mijnigezien,

volgens mij kun je Word (en de rest van Office pakket ook) gratis online gebruiken. Je hebt dan dus wel altijd een internetverbinding nodig. Het is een beetje minder uitgebreid dan de betaalde versie. Ik weet de verschillen niet. Moet je zelf maar even ergens opzoeken. Ik gebruik dat op mijn telefoon, maar het kan ook op je laptop, maar dat doe ik niet, want op mijn laptop heb ik een betaalde licentie.

Kijk voor meer info op:
https://www.seniorweb.nl/artikel/beginnen-met-word-online

Groetjes,
M&M’s

Reageer