Skip to main content
Vraag

lage cijfers op school

• November 17, 2025
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Gekehenkie
Forum|alt.badge.img+9

Ik heb dit hele schooljaar (vanaf september dus) alleenmaar onvoldoendes gehaald ik zit in vier mavo (eindexamen jaar) en doe het in twee jaar verspreid door mijn lichamelijke en geestelijke klachten dit is mijn laatste jaar ervan ik heb dit jaar: 

engels 

geschiedenis 

aardrijkskunde 

handvaardigheid 

voor Engels heb ik nog geen cijfer maar ben echt slecht in Engels kan echt amper Engels (heb zware dyslexie), voor geschiedenis en ak heb ik allebei een 5,3 die allebei 15% meetellen. Je zou denken valt mee kan je weer ophalen, dacht ik ook, tot ik mijn handvaardigheid cijfer zag was een 4 die 20% meetelde (denk dat het komt doordat die docent mij niet mag ik weet het bijna 100% zeker omdat hij andere mensen die niks deden en hoger cijfer gaf)

Maar ik heb ook naast die praktijk opdrachten een toets gemaakt en denk ook weer een onvoldoende. Ik weet niet wat ik moet doen ik wou vrijstelling aanvragen maar i don’t know of ik het nog wel wil. Dan zit ik uiteindelijk met veel jongere kinderen in de klas en ben echt klaar met mijn middelbare school.

ik wil opnieuw beginnen, ergens wil gaan studeren en dan ben ik de hele dag thuis. Ik voel mij al eenzaam en depressief en denk dat de hele dag thuisblijven niet helpt plus thuis gaat het ook gewoon k*t dus ja ik zag dit jaar wel moeten overleven maar hoe heb ook echt een slechte mentor die vind dat ik alleen maar 7ens moet halen terwijl iedereen snapt dat dat gewoon niet mogelijk is mijn begeleider zegt dat ik (voor Engels) met de meest verschrikkelijkste programma’s ooit moet oefenen echt waar.

Ik weet niet wat ik moet doen 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm het forumadvies: houd je tekst leesbaar. Gebruik hoofdletters en leestekens.

2 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 18, 2025

Hoi,

Wat jammer dat dit je situatie is, maar je kan nog stijgen qua punt en je handvaardigheiddocent en mentor vind ik beetje apart. Je hoort iemand met lichamelijke en fysieke klachten te begrijpen. Als iemand die niet door de kinderarts wordt begrepen voel ik je. Misschien kan je 1 op 1 met bijv. je Engelsdocent vragen of deze wat extra kan doen voor je en voor de andere vakken ook. En als deze je niet willen helpen dan zou ik met de directie praten dat je geen steun krijgt en zullen zij je waarschijnlijk doorhelpen. En bel misschien met een persoon van de Kindertelefoon. Super lieve mensen. En wij van het forum zijn er ook voor je.

Jij kan dit.

Groetjes,

ghast

Gekehenkie
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 18, 2025

Thanks