Vraag

Keuzestress!!!

  • 22 November 2018
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezers,

Ik heb sinds ik in 5 havo zit al een hele tijd keuzestress over mijn vervolgstudie. Ik zit enorm te twijfelen om door te gaan naar 5 vwo of een HBO studie te doen (eigenlijk PABO). Alleen denk ik bij dat tweede dat ik dan niet alles uit mezelf haal met de cijfers die ik haal. Maar ik ben wel weer blijven zitten.

Bovendien wil ik eigenlijk echt graag al heel lang basisschool leraar worden echt al sinds kleins af aan. Alleen ben ik bang dat ik dit niet aan kan, ik heb best veel moeite met rekenen en taal. En ben sociaal ook niet extreem sterk.

Daarom vraag ik om advies, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Vriendelijke groet,

Aap.

PS: hieronder staat ook een foto van de SE cijfers op het moment om jullie een inzage te geven hoe ik er nu voor sta, om naar 5 vwo te kunnen.

Deze tekst is aangepast i.v.m. forumregel 6.

1 reactie

Als ik in jouw plaats stond zou ik door gaan met vwo. Je geeft namelijk aan dat je bang bent dat je door hbo te gaan doen niet alles uit jezelf haalt, ik denk dat vwo jouw beide meer uitdaging en tijd geeft om goed over je keuze na te denken.

Het enige waar je wel rekening mee moet houden dat je wel een moderne vreemde taal hebt in je pakket. Die zag ik er namelijk niet bij staan. Op mijn school is het verplicht om een moderne vreemde taal te hebben en ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is op andere scholen.

groetjes

Reageer