Beantwoord

Jongen vaak alleen

  • 9 January 2019
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik weet niet of ik bij de juiste sub ben maar oke, excuses.

Ik ben een meisje, 13-jaar oud.
Bij mij op school is dus een jongen die vaak alleen is, hij is een beetje 'anders'.

Hier is waarom:
• Jongen zit altijd tijdens de pauze alleen of als er geen tafels zijn dan staat hij tegen een muur, en hij beweegt zich niet todat de bel gaat, best wel eng vind ik.
• Vriendin van mij zei dat hij bij haar in de klas zat, en dat hij tegen zichzelf praatte.
• Andere vriendin van mij zat ook bij hem in de klas voor een maandje en zei dat hij altijd alleen is.


Mijn 2 beste vriendinnen en ik houden hem soms wel in de gaten als hij in de buurt is, we willen natuurlijk niet dat hij gepest wordt en dat het erger word maar tot nu toe heeft niemand wat tegen hem gezegd.

Zelf durf ik niet met hem te praten, ik ben bang dat hij anders gaat reageren of dat hij mij gaat negeren, misschien zelfs gaat schreeuwen? Kan allemaal.

Mijn vraag is dus, weet iemand wat er met de jongen aan de hand zou zijn?

(Ik weet niet of zijn mentor hier wat van af weet.)

mvg, S.


(edit: spelfout)
icon

Beste antwoord door Fireserver 9 January 2019, 17:51

Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Hoi!

Heb je al eens gezien dat hij wordt gepest? Je kan altijd bv. de conciërge vragen wie zijn mentor is en een afspraak maken met hem/haar. Vertel dat hij vaak alleen is en ik denk dat de mentor dan een gesprek met hem begint.

Groetjes,

Fireserver
Hoi!

Heb je al eens gezien dat hij wordt gepest? Je kan altijd bv. de conciërge vragen wie zijn mentor is en een afspraak maken met hem/haar. Vertel dat hij vaak alleen is en ik denk dat de mentor dan een gesprek met hem begint.

Groetjes,

Fireserver


Nee, hij wordt niet gepest zoals ik al zei. Maar heel erg bedankt voor je reactie!
ik zou met je mentor een gesprek beginnen, dan kan je haar precies uitleggen wat je hier heb gezegd en dan kan zij evt vervolgstappen nemen.
misschien word hij namelijk buitengesloten uit de klas maar durft hij er niks over te zeggen.
dan is het misschien goed al heeft zijn mentoor een gesprek met hem
Reputatie 5
Badge +4
miss worrd hij gepest
Reputatie 3
Badge +3
Misschien is hij gewoon binnen gesloten. Heeft hij moeite met contact maken, en omdat niemand op hem reageert of wat aan hem vraagt, is die heel stil, en alleen.

Misschien is er wel iets aan de hand bij zijn thuis situatie, of is er iets gebeurd.

Hoe je hem omschrijft doet me wel aan hem denken. Ik zit ook altijd alleen, ik praat dan niet tegen me zelf, maar tegen iets anders, waardoor het lijkt dat ik tegen mezelf praat. En als ik ergens sta of zit, dan beweeg ik ook niet veel, en ik staar altijd voor me uit zonder te knipperen wat sommige vreemd vinden.

Nou ja, zoals hierboven al gezegd, kan je misschien aan zijn of haar mentor vertellen dat je je zorgen maakt om hem. Of omdat je je afvraagt waarom hij zo alleen is. Je kan natuurlijk ook gewoon op hem afstappen en vragen of hij bij jullie komt zitten. Ik zelf zou dat niet eens willen, maar hij misschien wel. Je kan ook gewoon een gesprek met hem beginnen.

Maar wat ik me afvraag, waarom is deze jongen nou vreemd dan? Omdat hij alleen is? Of omdat hij in zichzelf praat? Dat doen toch meerdere mensen? Of misschien praat hij wel tegen iemand anders? Maar zie je dat niet? Of is het omdat die jongen als een standbeeld lijkt stil te staan tot dat de bel gaat?

^
Future

Reageer