Hoi allemaal,
ik ga volgende week beginnen in de derde klas. Alleen vind ik dat best wel moeilijk. Ik afgestroomd van Havo naar Mavo/TL. De rede is namelijk dat ik op een school zit waar de docenten allemaal alleen maar de Pabo hebben gedaan. Daardoor kunnen ze de havisten geen les geven in de bovenbouw. De onderbouw van Havo bij mij op school is 1 jaar langer. De bovenbouw kun je bij mij op school wel doen, alleen is dat ontzettend moeilijk. Omdat de docenten je geen les kunnen geven, moet je namelijk alles zelfstandig doen. Dat zie ik niet zitten met mijn ASS. (AutismeSpectrumStoornis) Daarom ben ik naar Mavo/TL afgestroomt.
Doordat ik nu dus Mavo doe moest ik dus een profielkeuze maken. Alleen ben ik daar niet zo blij mee. Ik denk namelijk dat ik Duits en biologie niet had moeten kiezen. Dat vind ik best wel lastig. Bij Duits moet je leren en bij bio moet je alles in je kop stampen. Dat is best wel zwaar voor mij. Ik weet alleen niet zo goed of je het nog kan aanpassen.
Ik heb 8 vakken:
1. Nederlands
2. Maatschappijleer
3. Geschiedenis
4. Economie
5. Engels
6. Wiskunde
7. Duits
8. Biologie
Wiskunde vind ik ook best lastig, maar dat kies ik omdat ik dat nodig heb voor mijn toekomst. Ik wil namelijk misschien Architect worden.
NaSk (Natuurkunde en Scheikunde) had ik graag gekozen. Maar dat kan niet omdat anderen uit mijn klas dat niet gekozen hebben. 1 leerling is namelijk te duur, vinden ze. Ik zit namelijk op een vrij kleine school. Daardoor is mijn klas ook klein. Maar 4 (ik inbegrepen) leerlingen namelijk. Hebben jullie een advies of het een slim idee is? Ik kan nog kiezen voor Aardrijkskunde.
Groet.