Skip to main content

Hoi

Op school viel ik me niet echt fijn, want ik voel dat iedereen naar me kijkt, vooral docenten niet de leerlingen. Ik vind de docenten ook best eng, ik ben bang dat ze ineens op een moment vragen aan mij of ik kan komen naar hun lokaal voor een gesprekje ofzo. Dus ik haat mentorgesprekjes. Dus de engste verdiepingen van mijn school is de derde verdieping, want daar is de leerlingenkamer, teamleider en de zorgcooördinator. Daar voel ik me dus niet prettig. Maar ik ben bang dat het op mijn nieuwe school ook zo is. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, ik wil me eigenlijk heel erg graag op mijn gemak voelen op school.

Hoi,

Ik heb me vroeger ook vaak ongemakkelijk gevoeld op school. (maar voor mij kwam het doordat ik bang was dat andere leerlingen me keken, in plaats van de docenten).

Je kan proberen om afleiding te vinden wanneer je op de derde verdieping bent, bijvoorbeeld kletsen met vrienden of een boek lezen. Zo ben je misschien minder bewust van dat de docenten naar je kijken.

heyhey

je bent niet de enige die zich niet fijn voelt op school. ik heb een angst voor gym en gesprekjes om school en heb ik autisme en daar door us school gwn een living  hell. het enige wat ik kan aanraden  is ga niet teveel zeggen over je mh  want dan kan je begeleiding/therepie krijgen is echt vervelend 

xx C!!

Hey! Het mooiste zou zijn als je je gewoon veilig voelt, maar er kan natuurlijk een reden (of meer) zijn dat je je niet op je gemak voelt op school. Je gevoel dat iedereen op je let herken ik, heb ik ook een tijdje gehad en sleet daarna wel, omdat ik merkte dat het niet zo was als ik in mn hoofd had. Bij mij had dat een reden dat ik in gr 8 een tijd letterlijk heel erg in het middelpunt heb gestaan. Dat bleef denk ik een tijdje in me zitten omdat ik dat niet weer wilde beleven.  Misschien heb jij ook ergens een reden dat je dit zo voelt? En kan het helpen om er over te praten en jezelf te vertellen dat het niet zo erg is als je denkt. Misschien komen vreemde ruimtes eng op je over en kan dat minder worden door er samen met iemand die je vertrouwt in te gaan kijken.  Schrijf voor jezelf op wat je precies eng vind en ga dat samen dan bekijken en voel dat het mee valt. En je mag je gevoelens ook aan je mentor of een aardige docent vertellen zodat je er verder mee kunt hoor. Zij of hij zal het echt niet raar vinden dat jij hulp vraagt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het dan ook leuker voor je wordt op school! Succes! 

Liefs, Tover xxx

Reageer