Skip to main content

Hallo allemaal, ik heb een vraagje aan de mensen die in de 3e klas van het vmbo zitten of hebben gezeten, Vinden/Vonden jullie dat jaar het moeilijkste jaar waar jullie zaten, of was het wel makkelijk?

Waarom ik dit vraag, ik zit volgend schooljaar in de 3e klas van het vmbo, mijn niveau wordt TL, ik ga 9 vakken volgen, een aantal van de vakken heb ik ook gekozen voor in mijn vakkenpakket, Nederlands, Engels, Maatschappijleer, Economie, Duits, Geschiedenis, Biologie, Tekenen en Aardrijkskunde, Biologie heb ik als extra vak, ik heb gehoord dat het 3e jaar in het vmbo moeilijk is.

Daarom zou ik jullie ervaringen willen horen, en ik zou graag tips willen krijgen van jullie.

Ik heb Biologie als extra vak omdat ik naar de havo wil na mijn eindexamens.

Met de vriendelijke groeten van LachBTS.

Heyy @LachBTS,

Mijn ervaring met VMBO klas 3 is wat rottig omdat ik dit jaar een best rottig jaar heb gehad door mijn klas (pesten) en heb het schooljaar ook niet afgemaakt omdat ik naar een andere school ga en omdat ik mentale struggles heb, maar ik vond de lesstof en het huiswerk wat ik kreeg echt wel meevallen. Makkelijk is het natuurlijk nooit wat je moet er wel wat voor doen, maar het is denk ik wel prima te doen voor je dus dat komt vast wel goed! :)

Maar ga eerst lekker genieten van de zomervakantie komende weken!😉

Groetjess van ItsJustMe <3


Reageer