Skip to main content

Ik zoek naar leuke boeken voor school

  • 15 July 2024
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

Hallootjes, 

Ik moet dus voor school allerlei boeken gaan lezen. Ik ga nu naar de 5e van VWO en ik moet de komende 2 jaar nog 10 boeken lezen (ofzo) alleen kan ik geen leuke boeken vinden. Ik ben een groot Harry Potter fan en vind fantasie boeken dan ook het leukst omdat ik het leuk vind om na te denken over dingen die in deze wereld niet zouden kunnen (zoals magie enzo). Ik vind scifi ook erg leuk. Dus mocht je een boekentip hebben die ik kan lezen, drop het hier pls!

Groetjes, Thetherapistfriend

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

"Heksenkind" is wel leuk. Je hebt ook nog 2 andere boeken met verhalen van andere mensen. Moet je maar even de schrijver Googlen hij/zei/anders heeft maar die 3 boeken gemaakt. De naam is Monica Furlong 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 2
Badge

Haai @Anoniemxv 

Bedankt voor het berichtje :D maar als ik online over naar het boek ga kijken zie ik dat het boek voor mensen is van 12-13 jaar en ik denk niet dat mijn docent het goed vindt als ik dat als 16 jarige op mijn leeslijst zet🫠 ookal lijkt het mij best een leuk boek.

Nogmaals bedankt voor je berichtje, maar het gaat hem helaas niet worden :/

Groetjes, @Thetherapistfriend 

Reputatie 7
Badge +5

Mortal Engines is een boekenserie over gigantische steden op wielen. Het speelt zich volgensmij zo’n 3000 jaar in de toekomst af. Dit is een samenvatting die ik online heb gevonden:

Enkele duizenden jaren in de toekomst. Na de zestigminutenoorlog (een nucleaire oorlog) is het landschap dor en droog geworden en de mensheid heeft zichzelf bijna volledig uitgeroeid. Er staan alleen hier en daar nog wat verdorde bomen en struiken en ook dieren zijn zeldzaam geworden. De overlevenden van die zestigminutenoorlog gingen samenhokken in grote steden die zelfstandige stadstaten zijn geworden. Deze steden werden op wielen gezet maar er is altijd een tekort aan brandstof. De rijdende steden voeren oorlog met elkaar om de laatste overgebleven bestaansmiddelen. De jonge Tom Natsworthy kruist het pad van de mysterieuze Hester Shaw en dat heeft grote gevolgen voor de toekomst.

Liefs -Ikweetgeennaam321

Reputatie 7
Badge +17

@Thetherapistfriend , sorry, wist niet dat je 16 was :). Dan heb ik niet echt boeken want ik lees en mag nog geen 16+ boeken 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer