Skip to main content
Vraag

ik wil van vwo naar havo

• June 7, 2025
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

heyy

ik zit nu in vwo 2 en ik kan met mijn cijfer lijst prima naar vwo 3. in de brugklas deed ik havo/ vwo ik ben eig een klein beetje een nerd want ik hou gewoon van leren alleen als ik kijk naar wat ik later wil gaan doen (de theater wereld in of rechercheur/forensisch onderzoeker )  dan heb ik helemaal geen vwo diploma nodig, ook zijn er op vwo niet echt mensen met mijn humor en ik heb niet het gevoel dat ik bij hun helemaal me zelf kan zijn, nu gaan en 2 vriendinnen van mij naar havo en ik wil dus nu misschien ook terug naar havo

maar ik ben bang dat ik me ouders, docenten en zelfs mezelf teleur stel als ik voor havo kies terwijl ik ook naar vwo kan, heeft iemand ervaring met iets vergelijkbaars of tips?

<3

2 reacties

• June 7, 2025

Hoi ​@ikweetniks12345 

Ik heb het zelfde allen van havo naar tl. 

Ik kon het gewoon niet was voor mij teveel. 

Heb dit lang kunnen verstoppen. 

Maar als jij echt naar havo wil, zou ik wel goed argumenten verzinnen. 

En als jij denk dat jij met een havo diploma ook gelukkig word, waarom stel je dan iemand teleur. 

Als jij voor dingen die je wilt doen geen vwo nodig hebt, waarom zou iemand teleurgesteld zijn dan ? 

Jij moet gelukkig zijn met je keuze, dan zijn jou ouders dat ook 😉

Groetjes badeend 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Ik kon ook kiezen tussen vwo of havo, maar een vriendin van me deed de havo dus ik wilde bij haar in de klas. M’n ouders vonden het prima.