Vraag

Ik wil niet meer naar school

  • 4 September 2019
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Badge
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil mijn problemen met jullie delen. Het is namelijk zo: in groep 3 mocht ik een groep overslaan en toen ging ik naar groep 5. Ik heb daar als klein meisje het best moeilijk gehad, want ik werd gepest door jongens uit groep 8. Na een jaar stopte dit omdat zij van school afgingen. Ik zat eerst op een middelbare school ergens in Groningen maar die ging dicht (ik zat toen in klas 2). In die klas werd ik ook gepest en dan vooral met dingen als: Nee dit mag jij niet zien, dit is alleen voor 12 jaar of ouder. Inmiddels ben ik dertien en ik zit op een andere school met een best leuke klas. Het probleem is dat ik hoogbegaafd ben, nu zal je denken: hè dat is toch leuk? nee dat is het dus niet echt. Ik loop op dit moment vast op school. Ik zit nu in klas 3 Vwo maar ik ben maar nét overgegaan. Ik heb leerproblemen en het liefste wil ik helemaal niet meer naar school want ik vind het echt zwaar (...) Dat vind ik omdat ik ook heel veel energie heb en ik pas niet heel goed in deze klas, want dit zijn echt tut-meisjes zegmaar. Ik heb daar niks tegen, maar ik heb daar niks mee. Ik ben ook heel chaotisch in mijn hoofd en ik vergeet heel veel dingen. Met sommige dingen loop ik heel erg voor en met andere dingen loop ik heel erg achter. Mijn vader zei gister nog dat ik niet zo moet zeuren dat ik het zwaar heb op school, want hij snapt het niet echt. Dus ik durf het nu ook niet echt te zeggen wat ik denk en voel. Op school zit ik de laatste tijd (sinds het begin na de zomer) niet zo lekker in mijn vel maar dat valt ze niet echt op. En op mijn school is er niet geweldige begeleiding voor hoogbegaafde kinderen, maar ik wil niet naar een andere school. EN IK HEB EEN (.......) MENTOR dus daar kan ik ook niks mee.

Dus mijn grote vraag is wat ik nu moet doen?
Kan je alsjeblieft helpen?

https://balansdigitaal.nl/kennis/wat-is-hoogbegaafdheid/

1 reactie

Reputatie 3
Badge +3
Ik herken dat stukje hoogbegaafd, ben het zelf ook en iedereen zegt dat het fantastisch moet zijn maar het is echt kut. Ik zou liever normaal willen zijn en ik denk (verbeter me als dat niet zo is ) jij ook. Ook wil ik het liefste echt niet meer naar school maar dan maak ik vanbinnen mijn gezicht hard voor mijn gevoel en doe ik het gwn. Ik weet niet of ik je geholpen heb hiermee, ik hoop het, maar ik wens je veel sterkte.

Gr. Iwemw

Reageer