Vraag

ik voel me zo onzichtbaar

  • 30 October 2023
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Hoi ik ben een meisje van 13 en voel me heel alleen ben net met de middelbare school begonnen ( ja ik ben blijven zitten) en ik weet het gewoon niet meer ik heb het geprobeerd ik heb echt heel erg me best gedaan om vrienden te maken maar het lukt niet ik zit elke pauze alleen en ik voel me al alleen als ik aan school denk terwijl ik op me oude school wel veel vrienden had dus mijn vraag is waarom wil niemand met mij vrienden zijn?? Btw ik weet niet zeker of ik het in het juiste subforum heb gezet


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hooi, heel vervelend om te horen :(

Eenzaamheid op de middelbare school is heel zwaar, vooral door de leeftijd waarop je nu zit. Ik denk dat vrienden wel vanzelf komen en dat je niet meer zo erg moet proberen om vrienden te zoeken, want een verkeerde machtsverhouding kan voorkomen. 

Jouw vraag; waarom wil niemand vrienden met jou zijn: dat klopt niet. Er zijn zeker mensen die vrienden met jou willen zijn op jouw school, maar je hebt ze gewoon niet ontmoet. Ik neem aan dat je best wel stil bent, maar dat soort mensen heb je op school. Probeer misschien mensen te zoeken die ook alleen zitten?

Hopelijk helpt dit en groetjes!!

Reputatie 7
Badge +9

ik weet niet hoelang jij al op school zit daar (niet in jaren maar in weken). maar als dat al een tijdje is dan kan je eigenlijk niet veel meer doen aan het vrienden maken. meestal kent iedereen elkaar wel en zijn er dus groepen gemaakt. ik had ook heel veel moeite om er bij te horen en ik heb dus iemand anders gevonden die het ook niet lukte. ik had toen tenminste 1 vriend. tot we werden opgemerkt door de klas en zij ons de hele tijd vroegen om we een stelletje waren. hij gaf mij op mijn verjaardag tijdens een pauze gewoon een verjaardagscadeau dus anders kan je eigenlijk niet verwachten. dus toen zijn wij een beetje uit elkaar gegaan en in de tweede was er een nieuw meisje gekomen. ze was ziek, verhuisd en helemaal gestrest waardoor ze iets van 3 kwart school niet in de klas heeft gezeten. opgegeven moment kwam er een docent de  klas binnen en die zei dat dat meisje een buddy nodig had. dus ik steek mijn hand op en daardoor zijn ik en het meisje vrienden geworden. dit jaar (klas 3) zijn er 3 nieuwe kinderen gekomen en allemaal in mijn klas. eerst werd ik met 1 van hun bevriend en later werd mijn vriendin met de andere twee bevriend waardoor ik nu 4 vrienden heb.

wat ik hiermee wil zeggen is dat je gewoon moet wachten tot je een mogelijkheid ziet om  met 1 iemand apart een vriendschap te kunnen leggen zodat je daardoor verder kan.

Reputatie 5
Badge +3

wat erg voor je heb je op andere plekken wel vrienden? in de buurt of bij een sport? ik snap dat het niet fijn is om op school geen vrienden te hebben. ik had op de basischool en vorig jaar in de 1e ook geen vrienden! maar dit jaar wel. ik hoop dat jij volgendjaar of in dit schooljaar nog frienden maakt in de klas!

sterkte <3

Reageer