Skip to main content
Vraag

ik vind het spannend om iets te vragen

• April 10, 2025
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Hoi hoi,

Op school zijn er 2 meisjes die ik ken, ze zijn best wel aardig en ze vroegen een keer of ik bij ze wou zitten en dat vond ik wel leuk, want meestal zit ik alleen.Β 

Dus ik dacht misschien kan ik een keer vragen aan ze of ik bij ze mag zitten, maar soms zitten ze ook met anderen di wil niet ken en dan weer ik nie tof het verstandig is om het wel of niet te vragen.

Wat zou ik dan dan doen als ze met anderen zitten, zal ik het wel of niet vragen?

2 reacties

π‹πšπ©π©π’πžπ­π‘πšπœπšπ­
Forum|alt.badge.img

Halloo ​@Annabelle456Β 

Ik zou het vragen,Β ik weet dat het spannend is om te doen want ik heb een keer in zo'n zelfde situatie gezeten. Maar als je het niet vraagt kom je er ook niet achter of die andere aardig zijn of niet. Als je het wel doet kan je nieuwe vriendinnen maken. (Dat is altijd fijn toch??) Maar als je je er zelf niet fijn bij voelt of een naar voor gevoel hebt over die mensen snap ik het ook wel.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en een fijne dag!

π‹πšπ©π©π’πžπ­π‘πšπœπšπ­

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Hoi hoi ​@Annabelle456,

Wat fijn dat die twee meisjes je al een keer hebben gevraagd om bij ze te zitten, dat is een goed teken! Het laat zien dat ze openstaan voor contact met jou. Als je graag nog eens bij ze wilt zitten, is het helemaal okΓ© om dat te vragen, ook als ze met anderen zijn. Je hoeft het niet spannend of groot te maken; je kunt gewoon iets zeggen als: β€œHey, vinden jullie het goed als ik erbij kom zitten?” Vaak is dat genoeg, en als ze aardig zijn, zullen ze gewoon β€œja natuurlijk!” zeggen.

Ook al ken je die anderen nog niet, dit kan juist een leuke kans zijn om nieuwe mensen te leren kennen. En als het toch een keer niet goed voelt, bijvoorbeeld als het heel druk of chaotisch aanvoelt, dan kun je die dag nog even wachten en het een volgende keer proberen. Maar over het algemeen: ja, gewoon vragen! Je laat zien dat je open bent, en dat is iets moois.

Je verdient het om erbij te horen, dus vertrouw op jezelf en ga ervoor. 😊

xx liefs Wolf 🐺