Beantwoord

Ik sta een 2.4 voor wiskunde...

  • 24 December 2019
  • 9 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik sta een 2.4 voor wiskunde maar hoe kan ik dat cijfer ooit ophalen, ik ben best wel slecht met wiskunde om eerlijk te zijn dus wil ik het liefste gewoon een voldoende maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, ik sta verder geen onvoldoendes.

-Dr8gon99

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 December 2019, 14:06

Bekijk origineel

9 reacties

Hey Dr8gon99

 

Wat vervelend dat je een onvoldoende staat voor wiskunde. Ik ken de struggle; zelf ben ik er ook niet zo’n held in. Hopelijk helpen de komende tips je verder. 

 

  • Bekijk na elke les of je mee bent met de leerstof. Zo niet, kan je de volgende les meteen om duiding vragen bij de docent. Ook zou je medeleerlingen om uitleg kunnen vragen. 
  • Zoek een studiepartner. Waar jij het moeilijk hebt met wiskunde, zou de studiepartner je kunnen helpen. Als jij dan weer vlot bent met talen, kan jij daar je studiepartner bij helpen. 
  • Ga op zoek naar een mogelijkheid tot bijles. Zijn er tutors of middag-bijlessen op je school beschikbaar? Zo ja, zou het geen kwaad kunnen deze een kans te geven. 
  • Toon inzet. Als docenten merken dat je je best doen, zullen ze sneller geneigd zijn om ervoor te zorgen dat jij mee bent met de leerstof. 
  • Maak extra oefeningen. Hierdoor plant de leerstof zich sneller in je brein. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo Kenshin :)

Bedankt voor het reageren, ik ga het na de kerstvakantie proberen om een voldoende te halen en de dingen te doen die jij hebt verteld in jou reactie.

-Dr8gon99

Hey hallo Dr8gon99!

 

ik stond begin dit jaar voor mijn Wiskunde een 3.2. Op dit moment sta ik een 5.9. Wat mij mega veel geholpen heeft is veel bijlessen. Ik heb echt een stuk of 8 bijlessen in Wiskunde gehad. En heb daardoor ook een 7.8 gehaald voor Wiskunde. Mijn school heeft speciale begeleiding hiervoor. 

 

Misschien kun je eens aan je Mentor vragen of er een Tutor is voor Wiskunde.

 

Je kunt je ook bedenken, dat het misschien te hoog gegrepen voor je is. Ik weet natuurlijk niet welk niveau Wiskunde je hebt en in welke klas je zit.

 

Ik wens je nog heel veel succes en hoop ook voor je dat je je Wiskunde cijfer omhoog weet te halen.

 

→ Tim

Voor biologie moeten wij altijd al even naar de paragraaf kijken voor de les zodat we de uitleg beter begrijpen misschien ook een idee voor je wiskunde.

Hallo Anoniempjee06 :)

Ik zit in havo 2, bedankt voor je tips!

Hallo PizzaHawaii :)

Ik kan er wel naar kijken maar als ik het niet begrijp kom ik ook niet verder.

-Dr8gon99

Hey,

Ik denk dat het allereerst goed is om je af te vragen waar je de fout in gaat. Ben je bijvoorbeeld niet bij met je huiswerk en ga je dus onvoorbereid je toets in? Of doe je alles wat je kan, maar snap je het gewoon niet? Dit zijn twee heel verschillende situaties en die vereisen dan ook een verschillende aanpak.

Een oude docente wiskunde van mij zei altijd dat je gewoon heel veel moet oefenen, zodat het een automatisme wordt. Zij liet dan ook iedereen echt belachelijk veel opdrachten maken. Persoonlijk was ik daar geen fan van, omdat ik wiskunde goed onder de knie heb. Wel zag ik dat in haar klas iedereen wel gemotiveerd was om het huiswerk te maken, omdat ze erg streng controleerde… In ieder geval, het is geen slecht idee om veel opdrachten te maken. Kijk hierbij ook kritisch na. Dus als je een opdracht fout hebt, zet er dan niet alleen een streepje bij, maar zet het goede antwoord erbij. Kijk naar de uitwerkingen en zorg dat je de opgave dan wel snapt. Als ik een fout maak, blijf ik er net zo lang naar kijken tot ik snap wat ze doen in het antwoordenboekje. Desnoods vraag ik het aan mijn docent. 

Zorg ook dat je bij bent. Ik loop momenteel een heel hoofdstuk achter. Dat is niet handig kan ik je vertellen. Als je bij bent, kun je actief meedoen met de uitleg en weet je waar het over gaat. Ik zou jou afraden om vooruit te werken, omdat je je dan misschien een verkeerde methode aanleert. Laat je de stof uitleggen door je docent en ga er daarna mee aan de slag.

Als het bij jou een kwestie van motivatie is, dan kun je dit allemaal vergeten en zal je jezelf gewoon een schop onder je kont moeten geven. Geloof me, ik ben ook niet gemotiveerd, dus ik weet hoe lastig dit kan zijn (waarom loop ik anders een hoofdstuk achter...). Het is alleen wel de enige optie. Niemand anders gaat je huiswerk voor je doen en niemand anders gaat die toets voor je maken. Als je echt een hoger cijfer wil, moet je daar moeite en tijd in steken.

Hopelijk helpt dit iets,

Gr. Pin

Hallo Pin :)

Bedankt voor je antwoord! Ik snap gewoon niet zoveel van wiskunde, het is lastig en moeilijk, moeilijker dan bijvoorbeeld geschiedenis of Duits. Ik ben soms niet gemotiveerd omdat ik het gewoon niet snap dus na de kerstvakantie ga ik proberen om bijles te krijgen voor wiskunde.

-Dr8gon99

Hey,

Dat snap ik wel. Ik had vroeger altijd een vriendin die wiskunde altijd zeer lastig vond. Ik hielp haar vaak en zag dan ook dat ze er op een gegeven moment helemaal klaar mee was. Dingen gaan ook gewoon beter als je er niet continu voor hoeft te strijden. 

Ik hoop dat je iemand kan vinden die het je duidelijk uit kan leggen!

Gr. Pin

Dat hoop ik ook dat ik iemand vindt die het mij duidelijk kan uitleggen zodat ik wiskunde eindelijk ga snappen.

-Dr8gon99

Reageer