Skip to main content

Hey allemaal Mijn naam is Anymoymous en ik kom uit België.

Op school worden dus echt super veel woorden gebruikt waar ik niks van snap! BV : skibidi, sigma, rizzler, bruh..

Kan aub iemand me uitleggen wat dit allemaal betekent? 

Liefs Anymoymous😍😍😍😘😘😘

Hii, 

Kom ook uit België en soms vind ik het ook ingewikkeld. 

Ik weet bruh,  dat is zo een beetje van gast serieus.

Sigma is zo what the sigma , ik denk iets van wtf ofzo. 

Rizzler ken ik niet, wel no rizz, das iets van niet waar, stop met liegen ofzoiets. 

Reken niet teveel op mij, ik snap er zelf de ballen van, je kan altijd opzoeken op Google. 

Liefs 

Anoniem789 

Dit wordt vooral gebruikt door 10-jarigen. Is een beetje basisschool level. Als je 12 of ouder bent gebruikt je dit beter niet

Heb ff wat opgezocht want wist er zelf ook niks van.

Sigma = cool, zelfverzekerd, stoer

Bruh komt van bro en gebruik je bij teleurstelling

Rizzler is iemand die goed kan flirten. Als je ‘no rizz’ hebt ben je dus slecht in flirten

Ohio = niet cool

Skibidi betekent niet echt iets, wordt meestal gebruikt als opvulling. Bijv. “Skibidi Ohio rizz” = dan heb je dus helemaal geen rizz.  Of je kan zeggen “What the skibidi”

Hoi,

Even tot hier (programma in nederland) heeft hier een liedje over gemaakt dat ‘Bruh’ heet. Daar worden een paar woorden simpel uitgelegd. Je kan het op YouTube vinden.

Ook zijn er websites waar je de betekenissen kan vinden. Als je zoekt op ‘Woordboek straattaal’ of ‘Straattaal betekenis’ kan je vast wel iets vinden wat informatief is.

Succes!

Groetjes

Google is je beste vriend! 

Hoi, 

Skbidi: cool (van de internet même)

Sigma: ook cool 

Rizzler: goed meisjes kan versieren (of andersom)

Bruh: "gast wat doe je nou" 

Haii,

ik snap er ook vaak niks van hoor en kom gwn uit Nederland😉

liefs🤗

Hey! Nou ik vind het ook maar gebabbel hoor xD hoewel iedereen wel  iets gebruikt als " dope" of "whuu" (als in wat zeg je me nou?) maar net als ​@tim16  zegt het is vaak kindergedoe en het verandert ook elke keer weer. Ik doe er niks mee iig. Tenzij afkortingen en "vet" en "cool" er ook onder vallen 🤭🤭 😉hoe dan ook praat gewoon zoals je zelf gewend bent dat is goed genoeg 💪

Liefs Tover xxx

@Tover01  Ze pikken dit vooral op van tiktok. En daar heb je idd zowat elke dag een nieuwe ‘trend’. Wat 2 weken geleden nog helemaal ‘vet’ was, is nu ouderwets.  Deze woorden zijn wel echt beperkt tot basisschool en brugklas volgens mij. Merk wel dat bijna iedereen boven de 13/14 geen idee heeft wat het betekent. 😂

Ok bedankt voor al jullie reacties !

Reageer