Skip to main content
Vraag

ik moet van mijn ouders per se in een groepje voor een school opdracht

• September 14, 2026
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hallo!

Voor school moet ik een boekje maken voor een rapportcijfer. Toen de docent de opdracht uitlegde, heb ik gevraagd of de groepjes willekeurig gemaakt konden worden. De docent zou hier over nadenken.

Vandaag hoorden we dat we toch zelf groepjes mochten maken. Omdat iedereen meteen iemand koos die ze goed kennen, was er niemand die met mij wilde samenwerken. Ik heb toen gevraagd of ik alleen mocht werken, en dat vond de docent goed.

Nu heb ik dit thuis verteld, en mijn ouders hebben direct een mail naar de docent gestuurd waarin ze vragen om mij niet alleen te laten werken. Ze vinden dat ik moet leren samenwerken.

Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb geen zin om samen te werken, en niemand wil met mij in een groepje.

groetjes,
banaan met chocoladesaus

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 14, 2026

Dat klinkt als de classic Nederland opdracht 😡 die je in een groepje moet doen maar die eigelijk altijd beter aleen gaat. Maar wat naar ​@banaan met chocoladesaus dat je  overbleef bij het groepjes maaken heb ik ook altijd wand ik zit ineen "nieuwe klas" maar eigelijk zijn het gewoon 3 klasen bij mekaar gevoegd waar uit sommigen elkaar al kenen en dus altijd naast elkaar gaan ziten en zo en ik ben de enigen die uit een klas kwam waar niemand anders uit kwam.

Maar ik vind het niet zo erg wand laat die anderen maar met elkaar klooien. Dan kan ik me teminste focusen op de les ik vind het wel jamer dat de jongens en mijsjes niet mixsen.

Maar tot nu toe bij mij zecht de docent Julie mogen zelf groepjes maaken maar dan wilen bepaalde mensen altijd bij mekaar maar dat kan dan niet wand er mag maar 1 gropje van 4 zijn en dan wilen er te veel mensen in een groepje van 4 en dan zecht de docent. Magister maakt de groepjes wel en dan zijn wel gewoon ingedeeld

Samenvatting:

Maak je er niet druk om het komt wel goed. Maar wel irritant dat je ouder perse wilen dat je in een groep je gaat. Zech maar tegen je ouders dat er nog genoeg anderen Samen werkings opdrachten komen (in ieder geval op de midelbaren ik zit on 3 havo) 

Groetjes 

Anonymus