Skip to main content
Vraag

ik heb lage cijfers.

• March 29, 2025
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik doe erg mijn best, probeer ik ook. Maar toch lage cijfers ik heb nu nog 3 maanden. Waarschijnlijk omdat ik weinig praat tijdens de lessen en mijn vinger niet vaak opsteek. Het lukt me gewoon nooit om te praten, ookal wil ik dat zo graag, ik kan het niet. Met vrienden kan ik het wel, maar als het aan docenten zijn. Wordt het vaak wat lastiger. Ik moet er denk ik wel wat aan doen anders ga ik niet over naar year ten. Alleen ik weet niet hoe.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Hoi ​@Zeepsopje .Probeer aan je ouders te vragen of je school24 mag, dat is een leerwebsite, maar daar moet je wel een  premium abonnement en een account hebben.

Kijk op youtube voor uitleg video´s van een bepaald vak.

Bekijk de antwoorden van de vfragen aar leer je hoe ze aan de antwoorden komen.

Bekijk de theorie in je boek.

Vraag de uitleg aan je ouders.

vraag de uitleg aan je broer of zus.( Als je die hebt).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, aan deze tips.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Dankjewel, uiteindelijk is het toch goed gekomen ben over naar year 10. En het gaat goed, ik heb nu goede cijfers. Alleen mijn igcse vakken kan nog een beetje beter. Maar ik geloof echt wel dat het echt wel goed komt. Op mijn nieuwe school gaat het niet heel erg over wat voor cijfers je haalt met toetsen, het gaat ook meer over hoe je het doet in de klas. Ben je actief in de klas, dat zetten ze ook in de report. Alleen ik praat nog niet veel en ik vraag ook niet zo makkelijk om hulp. Maar krijg straks hulp voor dat, dus moet goed komen. Ik ga straks naar speech therapy. Dus ja moet helpen.

Sorry voor engelse termen, komt door dat ik op een internationale school zit.

Ik zit nu in term 1.2 heb nog wel een paar termen. Dus komt goed. Bedankt voor de tips.

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topper
  • November 15, 2025

Wat fijn ​@Zeepsopje! Verder vind ik de Engelse termen niet erg hoor, year 10 is toch de 4e klas op de middelbare school? 

Liefs Yusa xxx 😘😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 16, 2025

Ik heb geen idee. Waarschijnlijk wel, misschien jaar 2/3 in nederlandse manier op middelbare school. Hier duurt het tot year 13 en dan heb je eindexamens. Volgensmij heet dat IB exams. Maar dat begint al in year 11. Dus volgend schooljaar moet ik voor IB kiezen.

En op vrijdag had mijn moeder met de school counselor gepraat en de school counselor zei dat ik naar moest denken over wat ik later wil doen. En eigenlijk weet ik het nog niet. In nederland had gymnasium gedaan. En nu doe ik wat lager volgensmij. Ik heb geen idee. Ik denk sowieso iets met muziek. Ik zie het wel.

NN15000
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • November 17, 2025

Ik heb dat bij wiskunde gehad heb dat toen met me mentor over gehad en nu gaat dat al veel beter.

Dus ga een keer praten met je mentor of met de juf/meneer van die vakken om misschien tips of hulp te krijgen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 18, 2025

Woensdag is ouderavond. Dus we gaan het doen, maar het gaat nu op zich wel goed, mijn cijfers zijn beter. Misschien mijn IGCSE vakken nog niet helemaal, maar dat komt goed hebben mijn docenten gezegd en dat ik me er niet te veel zorgen over moet maken en dat het echt goed komt.