Skip to main content
hoi, ik zit ben een meisje van 13. En ik heb het gevoel dat ik geen vrienden heb. Ik zit naast iemand en ik wacht altijd op haar maar zij nooit op mij, zij loopt altijd weg met D. Ze gaat in de pauze altijd bij ‘’haar vrienden’’ zitten. Dus dan zit ik alleen. En zij doet altiid alles samen met D. De rest van de klas vindt me een weirdo dus ik heb alleen haar. Mijn vraag is eigenlijk wat moet ik doen? Moet ik de hele tijd bij haar blijven moet ik nieuwe vrienden zoeken? Waar moet ik hun vinden? Ik wil iedereen bedanken voor het lezen.
Heyy,

ik heb zelf ook jaren zulle vriendinnen gehad. En ik kon me er best rot door voelen. Ik zou als ik jou was proberen nieuwe vrienden te maken, dit kan op heel veel manieren. Je kan in de pauze een keer gaan staan bij iemand die je aardig lijkt, contact zoeken met iemand via instagram of je kan je inschrijven bij een buitenschoolse activiteit. Als je dit doet dan ontmoet je mensen die in ieder geval 1 gemeenschappelijke hobby hebben. Het lijkt mij dan makkelijker om ene gesprek te beginnen met iemand.

Succes!!

Hoii, 

Als je al op de middelbare zit zal ik het aangeven bij je mentor en ouders, misschien kan je een keer op cursus Sociale vaardigheden 

Succes!

ik verwacht dat je op de middelbare school zit aangezien je 13 ben zo niet maakt niks uit maar rop de middebaar is het altind moeilijk om vrienden te maken wat helpt is om oude vrienden van je basischool mee te nemen naar je nieuwe school als er niemand van je oude school mee gaat zou ik gewoon meegaan met D en met haar vrienden en vooral niet stil zijn maar veel zeggen veel jezelf in alles betrekken zo maak je vrienden als dat niet werkt kan je altijd nieuwe vrienden maken en dan hetzelfde gewoon naar mensen toe gaan en dan gewoon meepraten en complimenten geven bijv wat heb je een leuke trui aan dat helpt als je niet weet wat je moet zeggen als zij dan zegt oh dankjewel kan je erop doorgaan met bv waarr heb je hem gekocht en zo verder verder zo maak je zeker snel vrienden en dat iedereen je een weirdo in de klas vind is mischien omdat je stil bent dus daarom praat veel en het zit vooral allemaal in je hoofd mischien vinden ze dat  wel hellemaal niet.

Reageer