Skip to main content
Vraag

Ik heb geen motivatie voor mijn huiswerk en ik heb weinig voldoendes gehaald tot nu toe

• October 11, 2025
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Linax
Forum|alt.badge.img+1

Heyy!

Nou ja, ik doe dus vwo, en het schooljaar is ook net begonnen, maar ik durf telkens niet naar het gemiddelde van mijn cijfers te kijken, omdat het sws een onvoldoende is. Als ik thuis kom van school, ga ik meteen op mijn telefoon, appjes beantwoorden en snaps en youtube enzz, en dan is het ondertussen al 5 uur en dan moet je gaan eten, en dan pas om 9 uur bedenk je dat je nog huiswerk moet doen en je tas moet inpakken voor de volgende dag. En zoals vandaag, dus zaterdag, had ik letterlijk niks te doen, ik had eigenlijk wel een berg huiswerk, maar ik heb het niet gemaakt. Ik ben ook niet buiten geweest vandaag terwijl ik super fit ben. Ik heb gewoon altijd dat gevoel dat ik te moe ben om productief te zijn. Maar ik wil niet falen. Ik wil later iets met geneeskunde doen en ik wil zo graag mijn droom laten uitkomen… maandag weer een toets en ik heb überhaupt niet eens geleerd ervoor. Kan iemand mij tips geven? Ik wil niet naar havo gaan want ik heb een fijne klas rn. Ik wil super graag productief zijn maar jaa, mn schermtijd tikt gwn de 8 uur aan en ik wil minder op mn telefoon zitten… ik heb echt tips nodig! xx

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

Ik zit ook met dat schermtijd ding en schoolstress. Wat mij helpt is om m’n telefoon op vliegtuigmodus te zetten als ik moet leren, dan word ik niet steeds afgeleid.

Je kan ook een schema maken: bijvoorbeeld eerst 30 min leren, dan 10 min pauze, en zo verder. En probeer na school eerst even buiten te gaan of bewegen, dat geeft je echt meer energie om daarna te knallen.

Maak je huiswerk als eerste, dan heb je het af en kan je daarna chillen zonder stress. En misschien kan je je schermtijd instellen op een limiet per dag, dat helpt soms ook. Je kan dit echt, gewoon kleine stapjes maken, dan lukt het! Succes!

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025
  • Je kan  je schermtijd op vlieftuig modus zetten.
  • Je kan een schermtijd limiet op je telefooon zetten.
  • Je kan als je thuis  komt gelijk huiswerk maken.
  • Je kan leren in kleine stukjes.
  • Je kan naar buiten, afspreken met vriendinnen.
  • Je kan  nu beginnen met leren.
  • Je kan je zelf overhoren, of je kan je ouders je laten overhoren.
  • Je kan koekjes bakken.
  • Je kan snoep kopen.
  • Je kan nieuwe dingen ondeken.
  • Je kan nieuwe vrienden maken op school of buiten school.
  • Je kan dingen zonder je telefoon doen.