Vraag

Ik heb een wiskunde probleem

  • 5 September 2018
  • 4 reacties
  • 225 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik heb een probleem en dat is dat ik echt niks snap van wiskunde. Ik zit nu in vwo-3 en iedereen zegt dat het super moeilijk is en veel mensen zullen afstromen. Er is vreselijk veel druk op mij en ik heb ook veel last van faalangst. Het is nu het begin van het schooljaar en ik heb mijn eerste rep wiskunde al compleet verpest. Ik snap het gewoon niet. Al twee jaar niet. Ja, ik stel vragen maar mijn docent is nooit klaar met uitleggen voordat de les is afgelopen. Ik denk erover na om om bijles te vragen maar dat heb ik al eens eerder gedaan en toen vonden ze het niet nodig. Moet ik het weer proberen of niet? Of is er misschien iets anders dat ik kan doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie ideeën.
Rianne

4 reacties

Hi, bijles. Vragen is altijd een goed idee! Je kan ook vast een lijstje maken met redenen waarom jij Absoluut bijles nog hebt.

Het helpt vaak om een goede onderbouwing te hebben, dan hebben ze eerder het idee dat je het nodig hebt.

Misschien kan je anders een klasgenoot, of 1 van je ouders vragen ok uitleg.

~Asy
Houd je huiswerk bij! En voor een toets maak de opdrachten uit je boek allemaal nog een keer! Ik weet dit kost veel tijd maar ik doe het zelf ook en ik haal 9ens ( ik doe wiskunde B havo 4 ) bijles vragen is ook een goede
Maar ik zou zeker je leraar ook om hulp vragen misschien heeft hij nog tups
Hoi,

Ik zou zeker extra uitleg en wellicht dus ook wel bijles vragen aan je docent. Je kan btw ook bijles nemen buiten school. Hier moet je dan wel voor betalen en dat kan prijzig zijn, maar als jij zo voldoendes haalt, lijkt mij dat de moeite waard.

Als jij je toetsen blijft verprutsen en dit zijn dus echt onvoldoendes, zou ik het vreemd vinden als jouw docent zou zeggen dat je geen extra uitleg nodig hebt.

Kun je ook bij vrienden terecht bijvoorbeeld? Als je een vriend hebt die goed is in wiskunde, kun je naast diegene gaan zitten in de les en zo kun je diegene helpen. Ik heb een vriendin die wiskunde heel lastig vindt, terwijl ik het zelf heel makkelijk vind. In de eerste klas had ik mijn boek al heel vroeg uit, omdat ik vooruit werkte en toen ben ik iedere les naast mijn vriendin gaan zitten om haar te helpen. Dat heeft haar toen erg geholpen.

Wiskunde is een kwestie van oefenen. Veel opdrachten maken, veel herhalen, goed nakijken en de vaardigheden onder de knie krijgen.

Gr. Pin
hey,
zoals bovenstaande antwoorden al zeggen:
-vraag bijles
-vraag aan een vriend/vriendin, dit maakt het misschien ook leuker
-ga naast iemand zitten die het snapt
- ga vooraan in de klas zitten en stel veel vragen als je het even niet begrijpt
-zoek op internet voor tips hoe je bepaalde dingen het beste kan doen
-ga vroeg beginnen met leren voor toetsen en maak hier opdrachten voor

Reageer